Skærme
Fijala 3554
flimmer paa monitor :(
Fra : Kim Frandsen

Dato : 15-01-04 17:43

Hej

jeg har lige koebt en ny 19" skaerm (Philips 109B5) da min gamle Sony 19"
var gaaet i stykker (eller det troede jeg i hvert fald).
Men nu viser det sig at min nye skaerm har samme problem som den gamle, dog
i noget mindre omfang, men stadigvaek generende!

Problemet er at der er noget flimmer på skærmen (ses mest paa hvid
baggrund). Det er der dog ikke hele tiden...
Og i spil kan jeg nogle gange se store "bjaelker" hen over skaermen.
Jeg ved ikke hvad problemet er, jeg har proevet at flytte mine hoejtalere
helt vaek uden forskel.
Nogle ideér??

Mvh.
Kim Frandsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-01-04 17:48

Du bruger vel ikke et VGA-forlængerkabel?
/jj

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 15-01-04 20:03

"Jens Jensen" <hansemannæluchter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Du bruger vel ikke et VGA-forlængerkabel?
> /jj

> dog

Hej Kim
Ud fra det du skriver vil jeg dømme mobiltefon, du aner ikke hvormeget støj
sådan en genererer.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Idé-Sign

Dato : 15-01-04 21:31

> Ud fra det du skriver vil jeg dømme mobiltefon, du aner ikke hvormeget
støj
> sådan en genererer.
> --
> Med Venlig Hilsen
> Paul Østerby Sørensen
> paul(at)sorensen.as

Gælder det også en trådløs telefon?

Jeg har en Siemens 4010 Micro stående lige ved siden af skærmen, og som
oftest en mobil i brystlommen. Min Eizo T962 har længe gjort knuder....
flimmer, striber eller hvordan det nu kan beskrives.

Kan det bare være telefonerne??

MVH Søren

Fra : Kim Frandsen

Dato : 16-01-04 01:07

Jeg har dog ikke en mobiltelefon, ej heller et VGA-forlangerkabel ...

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-01-04 09:37

"Idé-Sign" <infoFJERN@DETTEide-sign.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oftest en mobil i brystlommen. Min Eizo T962 har længe gjort knuder....
> flimmer, striber eller hvordan det nu kan beskrives.

Hej Søren
Umiddelbart vil jeg ikke tro en DECT telefon vil udstråle meget hvis den
ikke er i brug, men en mobiltefon lider af hjemve skel hele tiden fortælle
hvor den er i forhold til masterne så den vil generere meget støj. Prøv også
at læse Kims svar hos ham var det støj på powerledningen så flimmer kan have
mange årsager.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Kim Frandsen

Dato : 16-01-04 23:04

Hej,

jeg har løst problemet.
Jeg flyttede monitoren over i en anden stikkontakt for sig selv.