Flere parametre i php
Fra : Thomas P

Dato : 21-04-01 10:54

På min side jeg har, skal jeg bruge to variabler, jeg ikke sådan umiddelbart
bare kan trække ud af en database. Derfor bliver jeg nødt til at sende
variablerne med fra en anden side. Spørgsmålet er så bare hvordan mit udtryk
skal se ud... noget med 'minside.php?var1=12,var2=23' eller hvad ? Jeg kan
oplyse om at det skal passe ind i et form script hvor den ene variabel er et
id og den anden er en action der fortælle om knappen har været trykket på.
Håber I kan hjælpe

--
________Thomas_________
http://www.FlowCode.f2s.com - where code flows

Fra : Christian Iversen

Dato : 21-04-01 12:45

> [...]
et
> id og den anden er en action der fortælle om knappen har været trykket på.

Jo, det skulle man jo nok lige kunne klare... =)

Du bruger "?" til at adskille filnavnet og parameterlisten.

Du bruger "&" til at adskille parametre.

Eksempel:

minside.php?VirkerDetMon=Ja&ErDetGodt=Ja

=)

Bemærk at du kan fjerne filnavnet, hvis din adresse før "?" peger hen på en
default-side:

http://www.test.com/?VirkerDetteOgså=Ja

Hvos default-siden på www.test.com er den PHP-fil der tager imod
parametrene.

M.V.H, Christian Iversen

Fra : Thomas P

Dato : 21-04-01 16:21

Mange tak for den udførlige forklaring - det var lige det jeg skulle bruge

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Christian Iversen <iversen@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9brrjp$17sg$1@news.cybercity.dk...

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 22-04-01 16:08

"Christian Iversen" <iversen@it.dk> wrote:

>minside.php?VirkerDetMon=Ja&ErDetGodt=Ja

Og hvis det så skal validere skal man bruge &amp; i stedet for &,
såfremt det er HTML-output man vil lave. Altså:

--
mvh Andreas
http://nau.dk

Fra : Christian Iversen

Dato : 22-04-01 17:22

> Og hvis det så skal validere skal man bruge &amp; i stedet for &,
> såfremt det er HTML-output man vil lave. Altså:

Ja, men det var det jo ikke!

Det virker ikke at skrive

minside.php?param1=value1&amp;param2=value2

bare lige for at specifere... =)

M.V.H, Christian Iversen

Fra : Mickey

Dato : 22-04-01 17:26

"Christian Iversen" <iversen@it.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men det var det jo ikke!
>
> Det virker ikke at skrive
>
> minside.php?param1=value1&amp;param2=value2

det burde det gøre hvis det er et link du skriver sådan!
- faktisk brokker w3 validatoren sig hvis du skriver et link som ?v=q&q=v

--
|-|$235-|)k - Mickey
add your link at http://susie.dk/en/links

Fra : Christian Iversen

Dato : 22-04-01 18:30

> det burde det gøre hvis det er et link du skriver sådan!
> - faktisk brokker w3 validatoren sig hvis du skriver et link som ?v=q&q=v

Nåå!

NU er jeg helt med... naturligvis skal man skrive &amp; i HTML-filen, men
jeg tænkte på den adresse man taster ind i sin browser. Dér skal man nøjes
med at skrive "&", og dér virker det ikke med "&amp;"

Men det har jeg sådan set hele tiden ment... =)

M.V.H, Christian Iversen