54Mbit wireless ADSL router og med USB sti~
Fra : Jekka

Dato : 15-01-04 16:01

Jeg overvejer at skifte mit nuværende kabel netværk ud med en trådløs model
(det er jo så moderne). Men jeg ved ikke helt om jeg kan leve med
hastigheden på det trådløse, når der f.eks. overføres store datamængder
imellem de to PC'er. Køre f.eks.en 54Mbit AP med full duplex - altså 54Mbit
begge veje samtidigt? Så ville det være helt fint, da man så med kun to
computere ville kunne udnytte at én sender og én modtager (jeg ved godt, at
alle trådløse enheder deles om den samme båndbredde)?

Og hvordan med sikkerheden? Jeg har hørt, at AES skulle være det bedste men
der er ikke mange routere der understøtter det endnu. WEP 128 kan
selvfølgelig også brydes, men det er vel bedre end ingenting? Og jeg er også
lidt i tvivl om man overhovedet kan se at "her er der en AP", hvis man
f.eks. sætter den til således at den ikke broadcaster alt, men kun hvis man
har den rigtige SID?

Fra : anders majland

Dato : 15-01-04 16:14

> model (det er jo så moderne). Men jeg ved ikke helt om jeg kan leve
> med hastigheden på det trådløse, når der f.eks. overføres store
> datamængder imellem de to PC'er.

Man for aldrig et nærværk der er hurtigt nok. Skal jeg flytte
mange/store filer sker der at jeg går hen og sættet et netværkstik i.
Men er det ikke filer jeg skal bruge med det samme betyder hastigheden
ikke det store.

Jeg har derhjemme et 3com accespoint og pccard med xjack antenne. AP er
b/g mens pccard'et er 802.11 a/b/g

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid