QuarkXPress 6 og Gill Sans
Fra : Ren? Frej Nielsen

Dato : 15-01-04 16:05

Hejsa,

Har nogen af jer oplevet problemer med Gill Sans på QuarkXPress 6?
Hvis I ikke har oplevet det, vil I så ikke lige prøve at skrive "æøå
ÆØÅ" i QuarkXPress og vælge en alm. Gill Sans Regular postscript
skrift...

Mit problem er, at den lille "å" bliver til et Y med en dims over, og
Quark er det eneste program med problemet. Hvis jeg åbner Quark 5 i
Classic viser den skriften helt fint og det er jo den samme, for den
er aktiveret med Suitcase 11, som virker i både OS X og Classic.

--
Mvh.
René

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-01-04 17:03

In article <2d935312.0401150705.771c8d0e@posting.google.com>, Ren? Frej
Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> Classic viser den skriften helt fint og det er jo den samme, for den
> er aktiveret med Suitcase 11, som virker i både OS X og Classic.

Ingen problemer her.
OS X 10.2.8. Suitcase 10.1.3

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-01-04 19:10

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Ingen problemer her.
> OS X 10.2.8. Suitcase 10.1.3

Tak for det... det er dælme underligt...!

Min maskine på arbejdet er helt frisk installeret og kører helt
upåklageligt, men der er små problemer. Det her med Gill Sans er ét af
dem, og det er virkeligt mystisk, for jeg har prøvet med flere
forskellige Gill Sans og tilmed en frisk en fra en Adobe Font Folio CD.

Et andet problem er med mine Adobe CS programmer, som ikke reagerer på
farveændringer i Color-paletten. Både Illustrator og InDesign registrer
ikke farvereguleringer medmindre jeg bruger swatches. Det sidste problem
er, at den har meget svært ved at genstarte. Den slutter alle
programmer, men så sker der heller ikke mere, så jeg må til sidst ty til
terminalen for at få lukke den ned.

Jeg orker simpelthen ikke at starte forfra og så skal jeg også have fat
i Quark igen igen, for at få en ny installationskode...

--
Mvh.
René Frej Nielsen