Trådløst netværk
Fra : J.O

Dato : 15-01-04 13:18

Hej jeg skriver for at høre hvad jeg skal bruge
for at lave trådløst netværk i mellem to huse !! men vi har
begge flere computer og har derfor også begge brug
for at have hub/switch.
Hvordan får man det til at arbejde sammen ?
og hvilket udstyr skal jeg evt. bruge
det er ca 150 m mellem vores huse og der er ingen forhindringer andet end
vinduerne
Jesper

Fra : Jan Bachman

Dato : 15-01-04 15:23

>Hvordan får man det til at arbejde sammen og hvilket udstyr skal jeg evt. bruge?
>det er ca 150 m mellem vores huse og der er ingen forhindringer andet end vinduerne

Jeg ville gå efter 802.11g standarden. Det er den der er mest skub i.
Du skal bruge to access points, eller et access point og en bridge.
De 150m er måske lige på grænsen, så det kan være I skal have et par
udendørs antenner op også. Men det finder man kun ud af ved at prøve.

For inspiration så tag et kig på disse links.
Du kan dog godt finde billigere modeller.
http://www.trendnet.com/en/products/TEW-410APB.htm
http://www.trendnet.com/en/products/TEW-OA14DK.htm

/Jan

Fra : J.O

Dato : 15-01-04 18:53

ok nogen link til noget af det udstyr som du foretrækker ?

JO

Fra : J.O

Dato : 16-01-04 21:17

> [...]
> og hvilket udstyr skal jeg evt. bruge
> det er ca 150 m mellem vores huse og der er ingen forhindringer andet end

ville det kunne lade sig gøre med to topcom WBR 611

Fra : Jan Bachman

Dato : 16-01-04 23:56

>ville det kunne lade sig gøre med to topcom WBR 611

Er det ikke routere? (dog med indbygget AP).

Du vil måske nok få det lettere rent opsætningsmæssigt, hvis du køber
to "rene" access points.

F.eks.
2 x Linksys WAP11 til kr. 475,- pr. stk (edbpriser.dk).
2 x Linksys WAP54G til kr. 669,- pr. stk (edbpriser.dk).

Vælg afhængig af om du vil køre 11 eller 54 mbit netværk.

/Jan