Voice Over IP / Avaya og LDAP
Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 15-01-04 13:19

Hej,

Undskyld X-postningen, men emnet hører så'en set ind under alle 3 grupper.

Jeg søger med lys og lygte efter noget dokukementation på LDAP funktionen i
Avaya IP Office serien. Den tekniske dokumentation der medfølger (v. 1.4)
har ca. 3 linier om emnet, og jeg kunne så'en set godt tænke mig noget
yderligere information.

Hjælp påskønnes...

/mikkel

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-01-04 18:03

"Mikkel Andreasen" <news@mikkelandreasen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Avaya IP Office serien. Den tekniske dokumentation der medfølger (v. 1.4)
> har ca. 3 linier om emnet, og jeg kunne så'en set godt tænke mig noget

Jeg har aldrig arbejdet med LDAP skal siges...

Jeg er imidlertid rimelig erfaren med VoIP på IPO. Prøv at ridse
problemstillingen op, så skal jeg se hvad jeg kan svare på!

MVH
Kent Glerup

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 15-01-04 19:13

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bu6h1s$2jtj$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> Jeg er imidlertid rimelig erfaren med VoIP på IPO. Prøv at ridse
> problemstillingen op, så skal jeg se hvad jeg kan svare på!

Hej Kent,

Det er såmen meget simpelt. I Phone Manager programmet er det muligt at
indtaste nogen parametre for LDAP integration, og jeg vil i den forbindelse
meget gerne have synkronisering mellem de brugere/lokalnumre der er i
Avaya'en og det der optræder i enten Windows AD eller Novell DS.

Hvis der skal tastes to steder er der jo temmelig store chancer for at der
kommer tyrkfejl og des lige så brugerne kimer IT afdelingen ned fordi
"lortet ikke virker!"

Det ville jo være smart at man automatisk fra Outlook/Groupwise adressebog
kan vælge "ring op" og så ringer det vha. en softphone/TAPI, og så være
sikker på at ringe det rigtige sted hen.

Så med andre ord - jeg vil nok gerne have at vide hvordan jeg opdatere mit
Directory med rette telefonnumre som defineret i Avaya'en, eller omvendt.

/mikkel

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-01-04 22:00

> [...]
> meget gerne have synkronisering mellem de brugere/lokalnumre der er i
> Avaya'en og det der optræder i enten Windows AD eller Novell DS.

Det var så noget jeg IKKE har arbejdet med...

> [...]
> kan vælge "ring op" og så ringer det vha. en softphone/TAPI, og så være
> sikker på at ringe det rigtige sted hen.

Du ved selvf. at den TAPI der følger med Phone Manager kan ringe fra
ihvertfald Outlook?!?

> Så med andre ord - jeg vil nok gerne have at vide hvordan jeg opdatere mit
> Directory med rette telefonnumre som defineret i Avaya'en, eller omvendt.

Det er en rimelig elegant løsning at lave opkald direkte fra Outlook.

MVH
Kent Glerup

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 16-01-04 00:56

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bu6v0f$3ug$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> Det var så noget jeg IKKE har arbejdet med...

> Du ved selvf. at den TAPI der følger med Phone Manager kan ringe fra

Jep, ingen problemer der. Men internt i firmaet/firmaerne skulle man gerne
kunne få lokalnumrerne direkte importeret/eksporteret til/fra
Avaya/Directory så der ikke sker fejl i tildeling af lokalnumre.

> Det er en rimelig elegant løsning at lave opkald direkte fra Outlook.

Ja, det er sgu snildt nok. Nu mangler jeg bare et headset der opfylder alle
mine krav:
.. Bluetooth
.. DSP
.. Pris < 2000 kroner/stk.

> MVH
> Kent Glerup

/Mikkel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-04 08:39

> Jep, ingen problemer der. Men internt i firmaet/firmaerne skulle man gerne
> kunne få lokalnumrerne direkte importeret/eksporteret til/fra
> Avaya/Directory så der ikke sker fejl i tildeling af lokalnumre.

LDAP er jo nemt at hive data ud af, og semi-nemt at indsætte data i (med
forbehold for at jeg ikke har arbejdet med at indsætte data i den LDAP der
er på AD)
Hvilke muligheder har du i IPO?

Den oplagte mulighed, såfremt de ikke direkte kan snakke sammen, er jo et
eksternt script der henter og bringer

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-01-04 17:55

Hej Mikkel

Jeg hopper af diskussionen her pga. manglende erfaring med LDAP.

Har du andre spørgsmål mht. IPO er du velkommen

MVH
Kent Glerup