Et spørgsmål om avl
Fra : Bare mig

Dato : 15-01-04 09:35

Vi har en westie hun som vi gerne vil have parret.
Hvor er det bedst at skrive det henne?

Med Venlig Hilsen
Carl

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-01-04 09:59

"Bare mig" <lorberg@tdcadsl.dk(FJERN-DETTE)> wrote in message
> Vi har en westie hun som vi gerne vil have parret.
> Hvor er det bedst at skrive det henne?

Special-klubben. Jeg kender ikke til avlsrestriktionerne på westie, men det
kan du finde ud af ved special-klubben eller DKK. Er hunden uden papirer
ville jeg undlade at parre den da du ikke ved hvad den bærer af skjulte
sygdomme. Du kan tjekke den for de synlige, men de skjulte vil først poppe
frem på afkom, afkoms afkom eller lignende.

Du kan evt. selv kigge rundt på Westie-kennel-sider og se om du kan finde en
hanhund som falder i din smag!

Rinnie

Fra : Rikke Andersen

Dato : 16-01-04 08:38

Hejsa Carl

Jeg vil da mene at det er det bedste at henvende dig direkte til ejeren af
den hanhund du gerne vil bruge.

Det er jo dig der skal ud og købe en vare (parringen)

Hvis jeg var dig ville jeg da undersøge markedet - altså sætte mig ind i
stamtavler, sundhedstilstand, temperament, resultater osv. på de hanhunde du
kunne tænkes at overveje. Samt naturligvis besøge dem "live" inden du
beslutter dig for hvilken hanhund du mener passer bedst til netop din tæve.

Held og lykke

Rikke Andersen

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 17-01-04 16:55

Hej Carl.
Prøv at gå ind på Dansk kennel klub hjemme side og find nogen opdrætter der
og henvend dig til dem, de har måske en avls han til rådighed.
Hilsen susanne.