hvad er et access point?
Fra : Peter Holm

Dato : 15-01-04 08:34

Hejsa
Jeg har en D-link 604 til at dele min stofaforbindelse til 3 maskiner i
huset - den ene min bærbare.
Er det muligt at lave een trådløs forbindelse ved at koble et wireless
access point til min d-link 604?
Eller vrøvler jeg?

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 15-01-04 08:43

Peter Holm wrote:
> [...]
> i huset - den ene min bærbare.
> Er det muligt at lave een trådløs forbindelse ved at koble et wireless

jeg mener kan der her sættes til min d-link 604 og så sende til et wireless
network card i den bærbare?

Peter

Fra : Mads Bahrt

Dato : 15-01-04 12:53

Peter Holm wrote:

> jeg mener kan der her sættes til min d-link 604 og så sende til et wireless
> network card i den bærbare?
>
> Peter

Ja - det er rigtigt forstået.

MVH
Mads

Fra : Peter Holm

Dato : 15-01-04 14:41

Mads Bahrt wrote:

> Ja - det er rigtigt forstået.
>
> MVH
> Mads

thx :)
Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-01-04 08:47

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

>Jeg har en D-link 604 til at dele min stofaforbindelse til 3 maskiner i
>huset - den ene min bærbare.
>Er det muligt at lave een trådløs forbindelse ved at koble et wireless
>access point til min d-link 604?

Det er korrekt - Kobler du et accesspoint til din DI-604 kan du køre
trådløst netværk.

Men i praksis bør du nok udskifte din DI-604 til en trådløs
bredbåndsrouter - Prisen er den samme.

<mlr>

Fra : Mads Bahrt

Dato : 15-01-04 12:59

Michael Rasmussen wrote:
> Men i praksis bør du nok udskifte din DI-604 til en trådløs
> bredbåndsrouter - Prisen er den samme.
>
> <mlr>

Hvad skulle fordelen være ved det?
Tværtimod er der en hvis ulempe ved at benytte en "alt-i-en" boks. Det
er at Det optimale sted at placere en router/switch ikke nødvendigvis er
det optimale sted at placere et access point. Ved at købe dem separat
får man friheden til at placere sit access point det sted i huset hvor
det leverer bedst mulig dækning af hele grunden. Hvis Peter derimod skal
sætte en wireless router samme sted skal han trække fire kabler i stedet
for et over til det sted i bygningen.

MVH
Mads