Hjælp - 3dørs med aut. gear
Fra : mofo

Dato : 15-01-04 00:49

Jeg forsøger at hjælpe min fætter med lidt inspiration.

Han er handicappet og skal have ny bil. Krav er at den skal være 3-dørs og
have automatgear, og så skal der være plads nok bag passagersædet til at der
kan stå en sammenklappet kørestol, samtidig med at der er en passager på
forsædet. Følgende er forsøgt;

Xsara - kan ikke leveres i 3D med aut. længere
Astra - samme problem
Focus - For lidt plads bag sædet
Corolla - besværlig adgang
307 - prisen, kan kun leveres som udstyrsmodel
Polo - for lille
Golf - findes vist ikke i 3D med aut?

nogen gode forslag der kan hjælpe ham? På forhånd tak for hjælpen....

Claus

Fra : Rene´

Dato : 15-01-04 09:09

mercedes 300 E kan fåes som 3 døres coupe model og har 220 hk. den skulle
han nok få lidt sjov med. Men hvorfor køber han ikke en gul-pladet, den er
billig op den har en godt indstigningshøjde. evt en toyota sportsvan eller
suzuki 4X4.

Fra : Nicolai

Dato : 15-01-04 10:34

Fiat/Alfa/Lancia har et program af biler til det formål:

http://www.italiaspeed.com/news_2003/bologna_motor_show/preview/autonomy.html

http://www.fiatautonomy.com/english/index.htm

Hvad de nærmere muligheder er må i nok snakke med Fiat Danmark om
(f.eks. bliver Lancia jo ikke importeret til DK), men man kan da håbe
at dette tilbud også gælder uden for Italien...

"FOR DISABLED CUSTOMERS WHO DRIVE
14% discount on the list prices before taxes and including any
optional features on all the models (cars and light commercial
vehicles) except for the Panda, Palio and Doblo' (on which the
discount is 7%) and Stilo (discount of 13%)."

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-01-04 13:38

mofo wrote:
> [...]
> Polo - for lille
> Golf - findes vist ikke i 3D med aut?
>
> nogen gode forslag der kan hjælpe ham? På forhånd tak for hjælpen....

Jeg har en kammerat, som også sidder i kørestol, og han kører i en SAAB 9-3.
Samtidig med at døren kan åbnes meget op, så er døren også ret stor, hvilket
gør ind/ud stigning meget nemmere for ham.
Jeg har tit været med ham ude og køre, hvor hans kørestol har stået bagved
passagersædet, det er der ingen problemer i.
Bilen er måske nok lidt dyrere end dem du har nævnt.

Per
www.perbeer.ninja.dk