Sauron i LOTR
Fra : Brian

Dato : 14-01-04 22:06

Hejsa

Sad lige og diskuterede med et bedrevidende individ, om man egentlig ser
Sauron i LOTR filmene ?

Jeg mener at have læst, at Peter Jackson med vilje undlod at have scener
hvor Sauron direkte var med, rent fysisk.
Slaget i starten af den første film, er vel undtagelsen.

Det bedrevidende individ mener at Sauron kun findes som det "øje" i tårnet,
og skal bruge ringen for at blive "hel" igen, altså optræde i en fysisk
form.

Det er muligt at jeg ikke har fattet en klap af historien, ved at stille
sådan et spørgsmål, men det er altså en del af historien jeg ikke har styr
på :)

Hilsen Brian

Fra : Devast8or

Dato : 14-01-04 22:18

Brian wrote:
> [...]
>
> Det er muligt at jeg ikke har fattet en klap af historien, ved at
> stille sådan et spørgsmål, men det er altså en del af historien jeg

I Fellowship omtaler Saruman øjet og siger samtidig "but he can not yet take
physical form". Det er helt klart min opfattelse at han skal have fat i
Ringen får at tage fysisk from i filmen (hvis jeg husker rigtigt er dette
slet ikke behandlet i bogen. Men det kan sagtens være jeg tager fejl, det er
et stykke tid siden jeg læste den).

Devast8or

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 14-01-04 22:47

> [...]
> slet ikke behandlet i bogen. Men det kan sagtens være jeg tager fejl, det

Fra Barad-dûrs højeste tårn holdte Sauron uophørligt øje med alle riger og
lande i Midgård. "Saurons Øje" er en reference til denne Barad-dûrs evige
årvågenhed.
Det er konsekvent at Sauron vælger at arbejde "bag scenen". De sjældne gange
hvor han har optrådt direkte er han altid blevet besejret. Det er muligvis
grunden til at han ikke viser sig.
Og da Sauron jo er maia kan han jo skifte form som det passer ham, dog ikke
til noget der vil forekomme nogen smukt (efter en begivenhed jeg ikke
husker)

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 26-01-04 14:41

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> slet ikke behandlet i bogen. Men det kan sagtens være jeg tager fejl, det

Det er helt rigtigt, og det er også omtalt i bogen. Saurons krop "dør" da
Isildur besejrer ham sammen med The Last Alliance (prologen til Fellowship).
Herefter kan han ikke tage fysisk form.

Mikkel