Når Scottie angriber mit ben... Nogle rå
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 14-01-04 22:00

Hej alle,

er der andre der har katte der angriber jeres ben ? Ikke bare sådan for
sjov altså.

Scottie får nogle gange nogle ture, hvor han bare skal slås. Hvis min
arm er der, så er det den der får en tur. Det er for såvidt fint nok.

Men, hvis jeg ignorerer ham, og sidder ved computeren mens det sker, så
er det mine ben der står for tur. Så kaster han sig rundt om anklen, og
holder fast med forbenene, for at cykle løs med bagbenene, og iøvrigt
bide mig i foden. Eller benene. Jeg har et par enkelte gange været ude
for, at han decideret kaster sig ind på benet med gabet åbent. Som om,
nu skal jeg bare ha' en tur.

Det er som om han gerne vil slåsse, men ikke kan finde ud af, at det
ikke skal være så voldsomt ?

Han og Djamal har det jo som oftest godt med hinanden, men en gang i
døgnet eller sådan noget, der tager de lige turen gennem hele
lejligheden. Og hvis Scottie fanger Djamal, så får han altså også en
forholdsvist hårdhændet behandling. Det er ikke kun en gang jeg har set
Scottie med en tot pels i munden Nogle gange kan han også komme med
sådan nogle små udbrud når de slås, lidt som om at "nu er det for meget,
det gør ondt".

Det er langt fra altid Djamal får den behandling, men det sker da.

Er der nogen af jer der har det problem ? Og hvad har I gjort ved det ?

--
Jacob Saaby Nielsen
http://www.jizzo.net

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 14-01-04 22:36

Hej.

Jeg har samme problem, og kan ikke finde en løsning :(

MVH Camilla.

Fra : Flemming N.

Dato : 15-01-04 11:49

On Wed, 14 Jan 2004 22:36:14 +0100, "Camilla W. Pedersen"
<camillawp@mail.dk> wrote:

>Jeg har samme problem, og kan ikke finde en løsning :(

Det samme med mig... men jeg tror nu mest det er fordi vi stadigvæk
har en killing

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Helle

Dato : 15-01-04 13:55

"Camilla W. Pedersen" <camillawp@mail.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Jeg har samme problem, og kan ikke finde en løsning :(
>
> MVH Camilla.

Samme her - ved heller ikke hvad jeg skal gøre - dog er det ikke så meget
mig men nærmere Emil(kat) der får den behandling af vores anden kat.

Mvh Helle

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 15-01-04 17:14

"Jacob Saaby Nielsen" <sumtin@sumwhere.net> skrev i en meddelelse
[...]

Ja her er problemet det samme og det jeg har gjort er at leve med det. Det
er Teddy der er banditten og han springer også på Cheeta og ender med totter
flyvende rundt.
Tror faktisk det er en form for dominans, altså for at vise, det er mig der
bestemmer (altså katten og ikke mig).
Så længe Cheeta ikke hyler eller er bange lader jeg dem egentlig bare være,
tror selv de finder ud af det. Og Cheeta kan gemme sig ovenpå skabet hvis
hun ikke gider mere, der kan Teddy nemlig ikke komme op.

Hilsen Linda

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 16-01-04 09:32

Jacob Saaby Nielsen <sumtin@sumwhere.net> wrote in message news:<MPG.1a6fcc3926f0c57f98969e@news.cybercity.dk>...
> [...]
> d gnet eller s dan noget, der tager de lige turen gennem hele
> lejligheden. Og hvis Scottie fanger Djamal, s f r han alts ogs e
> forholdsvist h rdh ndet behandling. Det er ikke kun en gang jeg har set
>
> Scottie med en tot pels i munden Nogle gange kan han ogs komme med
>
> s dan nogle sm udbrud n r de sl s, lidt som om at "nu er det for m
> eget,
> det g r ondt".
>
> Det er langt fra altid Djamal f r den behandling, men det sker da.
>
> Er der nogen af jer der har det problem ? Og hvad har I gjort ved det ?

Har han altid gjort sådan? Jeg har selv en kat der er en rigtig lille
hustyran. Hvis man går forbi hende uden at nusse får man lige et par
hurtige lussinger med på vejen. Bid & krads hører til dagens orden.
Når hun ligger ved siden at pc'en og gnaver i mit håndled er det ikke
nødvendigvis til blods men gerne til blå mærker. Ankler er heller ikke
at kimse af. Fremmede katte (alle katte) anser hun for at være
naturlige byttedyr - de skal simpelthen dø.
Jeg tror ikke der er det store at gøre ved det. Har en gang fået at
vide at det kan være fordi den er taget fra moderen for tidligt
(dengang hed det 8 uger og ikke 12 uger).
Har du prøvet med Feliway - det der hormonhalløjsa? Har hørt at det
skulle kunne hjælpe. Eller måske keder han sig?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-01-04 14:38

In article <ac58252c.0401160032.6ddeeaad@posting.google.com>,
<lonekjaer@hotmail.com> wrote:

> Jeg tror ikke der er det store at gøre ved det. Har en gang fået at
> vide at det kan være fordi den er taget fra moderen for tidligt
> (dengang hed det 8 uger og ikke 12 uger).

Hej

Lige hvad jeg også tænkte... så vidt jeg husker var Scottie netop for
ung og med en lidt skummel baggrund, ikke?

> Har du prøvet med Feliway - det der hormonhalløjsa? Har hørt at det
> skulle kunne hjælpe. Eller måske keder han sig?

Ved ikke om Feliway hjælper på det, men det er da ingen skade til at
prøve... Men - lige for en ordens skyld: Feliway er ikke et hormon (som
cortison, f.eks.), det er et ferromon (duftstof) Gudskelov, for
hormoner er ret voldsomme sager, som man ikke bare lige bruger..