Lige et par ? til P4
Fra : TommyF

Dato : 14-01-04 21:15

Skal gerne bestille i morgen...

Mit ide er Asus P4c800e Deluxe, P4-3,0-HT(800), PC3200 ram.

Kan ovenstående kører Dual ram. Eller kræver det HyperX ram.
Skulle gerne udnytte HT, duel ram.
Så var der også noget med PAT???

Hvis i ikke påpeger en bedre sammensætning end overstående
så vil jeg bestille det i morgen.

Pft.

-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 15-01-04 11:56

"TommyF" <tommy_friisFJERNDETTE@broendbybredbaand.dk> skrev i en meddelelse
> Skal gerne bestille i morgen...
>
> Mit ide er Asus P4c800e Deluxe, P4-3,0-HT(800), PC3200 ram.

God ide, men måske du kunne spare lidt penge på processoren, og måske købe
en 2.6 istedet og clocke den til 3.0? Dette kan gøres uden problemer, alt
afhængig af ram type. Så vil du også have lidt flere penge til noget liret
ram Jeg kører 2.6@3.2 med standard in a box cooler på P4P800dlx kort

> Kan ovenstående kører Dual ram. Eller kræver det HyperX ram.
> Skulle gerne udnytte HT, duel ram.
> Så var der også noget med PAT???

Dual ram er dual ram. HyperX er bare Kingstons top dual ram. Du kan få ram i
alle hastigheder og kvaliteter, HyperX er Kingstons stolthed. Jeg kører med
TwinX, som er Corsairs stolthed

Hyperthreading ("dual processor") er noget din processor understøtter og har
ikke noget med rammene at gøre, og alle 800FSB cpuer understøtter HT. PAT
understøttes også af P4C bundkortet og er også en Intel opfindelse...Giver
et lille boost i performance.

> Hvis i ikke påpeger en bedre sammensætning end overstående
> så vil jeg bestille det i morgen.

Hvad vælger du af ram? For det er næsten kun dit valg af ram der sætter
begrænsninger på det setup

VH
Peter

Fra : TommyF

Dato : 15-01-04 14:55

> [...]
>afhængig af ram type. Så vil du også have lidt flere penge til noget liret
Oki, jeg er ikke til OC, fortrækker en støjsvag maskine, så derfor
holder jeg mig til 3.06'en.
Jeg har bestil en Zalman CNPS 7000A CU, det skulle køle ordenligt
samtidig med at den ikke skulle støje meget.
Derfor også et LianLi60 med justerbare blæserer.

>Dual ram er dual ram. HyperX er bare Kingstons top dual ram. Du kan få ram i
>alle hastigheder og kvaliteter, HyperX er Kingstons stolthed. Jeg kører med
>TwinX, som er Corsairs stolthed
Ok, på en Amd skal der bare 2xklodser i 2 slots så kører den dual.
Er det på samme måde dual forstås på en Intel. Eller kræver det også
special ram, jeg avde tænkt noget i den her retning.
2 x Kingston 512 MB DDR RAM 3200 (PC400) 400 Mhz

>Hvad vælger du af ram? For det er næsten kun dit valg af ram der sætter
>begrænsninger på det setup
Se ovenstående.....
Takker for svaret.

-------

Fra : JK

Dato : 15-01-04 15:33

On Thu, 15 Jan 2004 14:54:49 +0100, TommyF
<tommy_friisFJERNDETTE@broendbybredbaand.dk> wrote:

>Oki, jeg er ikke til OC, fortrækker en støjsvag maskine, så derfor
>holder jeg mig til 3.06'en.
>Jeg har bestil en Zalman CNPS 7000A CU, det skulle køle ordenligt
>samtidig med at den ikke skulle støje meget.

Den køler er da ellers gearet til OC. Men meget støjsvag, - jeg bruger
den selv.

> [...]
>special ram, jeg avde tænkt noget i den her retning.
>2 x Kingston 512 MB DDR RAM 3200 (PC400) 400 Mhz

Ja, bare 2. De behøver ikke at købes som dual sæt, der er dyrere.

Hvis du køber en 2.6fsb800, skal du købe pc3700, for at køre fsb925
(4x231) eller 3.0 GHz.

hilsen

John

Fra : TommyF

Dato : 15-01-04 18:13

>Hvis du køber en 2.6fsb800, skal du købe pc3700, for at køre fsb925
>(4x231) eller 3.0 GHz.
Ah, det vil sige at mit valg er korrekt 3.0(800fsb) og 2x512 Pc3200.
MEN hvis jeg ønsker at OC senere så forstår jeg på det du skriver at
så skal jeg købe noget PC 3700 ram, så skulle det være nemmere at OC

-------

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 15-01-04 19:35

> Ja, bare 2. De behøver ikke at købes som dual sæt, der er dyrere.
>
> Hvis du køber en 2.6fsb800, skal du købe pc3700, for at køre fsb925
> (4x231) eller 3.0 GHz.

Hvorfor søren skal han spendere penge for at køre en så mystisk FSB
hastighed? FSB 800 bruger PC3200 ram og kan snildt clockes på FSBen. Jeg
kører med PC3200 ram og 245 / 980 på FSB, med 5/4 divider på rammen. Men vil
man kører 1/1 på divideren, så er en højere frekvens på rammene jo en god
ide, synes bare at prisen stiger lidt for meget jo højere frekvens. Desuden
stiger timingen på rammen når frekvensen stiger .

Men en høj frekvens hvis man kører 1/1 divider, men er man ny inden for OC,
så er det måske lidt spild at bruge for mange penge på toptunede OC
komponenter, men hellere de ting som kører super ved std. konfig Bare
min mening

VH
Peter

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 15-01-04 15:33

> [...]
> samtidig med at den ikke skulle støje meget.
> Derfor også et LianLi60 med justerbare blæserer.

Jeg skal lige sikre mig at du IKKE køber en 3.06, da den kører med 533bus,
det er 3.0 med 800bus vi snakker om, ik Og det er også et glimrende køb.
Og får du lyst til at lege lidt med overclock, så kan den jo selvfølgelig
clockes det mere

> [...]
> special ram, jeg avde tænkt noget i den her retning.
> 2 x Kingston 512 MB DDR RAM 3200 (PC400) 400 Mhz

Lyder som en fin ide, jeg kører selv med 2X512 TwinX PC3200LL Corsair og det
er bare super. HyperX skulle også være ganske godt. Masser af muligheder.
Ram valget vil køre helt fint i DUAL på dit setup. Du kan evt. prøve at søge
i nogle tråde inde på www.abxzone.com hvor en masse P4C og P4P (blandt
andre) freaks deler erfaringer med diverse setups. Bruger det selv.

Det var så lidt

VH
Peter