kabellængde og telefonstik med flere udtag~
Fra : rasmus

Dato : 14-01-04 20:35

Hejsa,

Hvor langt et kabel kan man trække fra stikkontaken til skillefilteret?

Og så en lidt mere indviklet sag: Jeg har set at man kan få et
"han"-telefonstik (altså med 3 ben) som ud over at være hermafrodit-stik
også har et eller 2 RJ11 udtag. Kan jeg bare smide det i tlf.stikket i
væggen og tage den ene udgang til tlf. og den anden til skillefiltret. Jeg
vil gerne undgå at have to stik siddende uden på hinanden ...

ras

Fra : KsNa

Dato : 14-01-04 21:09

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Hvor langt et kabel kan man trække fra stikkontaken til skillefilteret?

Langt, meget langt, deu må ikke overstige afstandskravet til centralen, men
det skal være kvalitetskabel ( parsnoet )ellers kommer der støj.
Forlæng evt. kablet fra filter til moden så skal der ikke bruges returvej.

> [...]
> væggen og tage den ene udgang til tlf. og den anden til skillefiltret. Jeg
> vil gerne undgå at have to stik siddende uden på hinanden ...

Du skal nok ikke regne med at det virker, det hermafroditstik der er med til
ADSLen er der ingen gennemgang i - fra hanstik til hunstik, gennemgangen
kommer via dit filter, derfor skal du bruge det medfølgende stik.

Mvh.
Kim

Fra : rasmus

Dato : 14-01-04 21:34

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Langt, meget langt, deu må ikke overstige afstandskravet til centralen,
men
> det skal være kvalitetskabel ( parsnoet )ellers kommer der støj.

- ok ... det drejer sig vel om 6-8 meter ...

> Forlæng evt. kablet fra filter til moden så skal der ikke bruges returvej.

- det er jo også en mulighed

> [...]
> ADSLen er der ingen gennemgang i - fra hanstik til hunstik, gennemgangen
> kommer via dit filter, derfor skal du bruge det medfølgende stik.

- evda ... alternativt kan jeg vel trække et alm. telefonkabel fra
telefonstikket og de 6-8 meter og så samle det hele i et heftigt krydsfeldt.
Telefonstikket sidder for enden af 20 meter gammel ledning, der kommer ind
af vinduet ... Håber sgu det virker.

ras