opdatering af ændrede filer på netværk og ~
Fra : claus v

Dato : 14-01-04 20:03

Hej Gruppe

laangt spørgsmål

jeg er ansat i et firma hvor vi har en hel del maskinstyringer (plc) som vi
løbende ændrer når der bygges om på maskinerne eller hvis programfejl
findes.

vi har backup af alle disse programmer på et netværks drev og idag kobler vi
den af de bærbare på nettet vi har brugt og opdaterer filen hver gang der er
ændret i en styring derefter kobles den anden bærbare på nettet og ændringen
lægges ind på denne også dette fungerer også ok men.

spørgsmålet lyder findes der en nemmere og helst så vidt som muligt
idiotsikker måde at lave disse opdateringer på således at de filer der
ligger på de 2 bærbare og backupdrevet altid er ens opdateres med seneste
ændring evt erfaringer fra andre firmaer/fabrikker med mange maskinstyringer
og hvordan gør i.

hvis dette er ot i denne gruppe bedes i meget undskylde og en evt henvisning
til korrekt gruppe vil blive fulgt

claus v

Fra : BOH

Dato : 15-01-04 01:56

"claus v" <FJERNALTMEDSTORTclausekstra1@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe

Der findes noget som hedder SourceSafe (bruges af udviklere som ændrer i den
samme kode), men jeg aner ikke om det kan bruges i jeres tilfælde

--
Morten

Fra : Allan Ryder

Dato : 16-01-04 21:30

"claus v" <FJERNALTMEDSTORTclausekstra1@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> ligger på de 2 bærbare og backupdrevet altid er ens opdateres med seneste
> ændring evt erfaringer fra andre firmaer/fabrikker med mange

Jeg går ud fra at du har enten 2000 eller XP. Og i dem kan du aktivere
offline files.
prøv at se dette
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/default.asp?url=/windowsxp/home/using/productdoc/en/csc_make_files_offline.asp

> hvis dette er ot i denne gruppe bedes i meget undskylde og en evt
henvisning
> til korrekt gruppe vil blive fulgt
>
> claus v

hører nok til i dk.edb.system.ms-windows

Allan