Synkroniserbar kalender
Fra : Jacob

Dato : 14-01-04 18:47

Jeg er lidt i tvivl. Er dette den rigtige gruppe? Ellers må i lige diregere
mig videre.

2 computere er på et intranet med ipx/spx. Grunden til dette er at de begge
også er kolbet på internettet direkte gennem en hub og et adslmodom (2
dynamiske IP adresser). Jeg blev tidligere vejledt her i gruppen til at
bruge ipx/spx til det interne netværk. (d. 28-12-2003)

Jeg leder nu efter et lille bekvemt program, som holder styr på en kalender
og som kan synkroniseres på de 2 computere. Dvs. brugerne af de to
computere skal begge kunne åbne denne kalender (meget gerne også når den
anden computer er slukket) og når der laves ændringer i kalenderen skal
disse vises på begge computere.

Jeg er ikke interesseret i noget web-baseret som nogle andre holder styr på
for mig. Det skal ligge lokalt.

Findes dette?

-Jacob

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 15-01-04 00:02

On Wed, 14 Jan 2004 18:46:39 +0100, Jacob wrote:

> [...]
> computere skal begge kunne åbne denne kalender (meget gerne også når den
> anden computer er slukket) og når der laves ændringer i kalenderen skal

Jeg kender ikke noget smart lille program, men alt andet lige så kan
opdateringer på den ene maskine ikke vises på den anden uden at de har
været tændt på samme tid og en synkronisering har fundet sted... (for
når du ikke har en ekstra maskine hvor kalenderen ligger så er du jo
nødt til at have kalenderen duplikeret på maskinerne).

Mvh.
/Thomas

Fra : Morten Davidsen

Dato : 15-01-04 02:53

Er der så en serverløsning ...?
Jeg har lagt mærke til at man i min Sony Ericsson T610 mobil .. kan
synkronisere med en "synkroniseringsserver".

Dette gad jeg vildt godt.
Mit setup er følgende.
ADSL
Unix Server (Som kører mailserver SMTP, IMAP, POP3)
Windows XP stationær med Outlook 2003
Windows XP bærbar med Outlook 2003

Jeg ville gerne have det sådan at når jeg slukkede min stationære sendte
den, den nyeste kalenderversion op til serveren. Og når jeg så tændte på min
bærbare læste den fra serveren om der var en nyere kalender .. og opdaterede
den på den bærbare - og omvendt. Det ville være fedest hvis løsningen kunne
køre på FreeBSD Unix server.

Fra : PS

Dato : 15-01-04 12:12

Morten Davidsen wrote:

> Er der så en serverløsning ...?

Ja...

> [...]
> den på den bærbare - og omvendt. Det ville være fedest hvis løsningen kunne

Svjv (og nu må folk rette mig hvis jeg tager fejl) er det det en
exchange server (MS) gør... Det vil (igen mener jeg) Kræve at man logger
på serveren når man starter op... Det du så skal ud og søge efter er en
exchange fidus til FreeBSD, om den findes ved jeg ikke... Menb jeg høre
da gerne om det

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 16-01-04 23:41

Morten Davidsen wrote:

> [...]
> den på den bærbare - og omvendt. Det ville være fedest hvis løsningen kunne

Kroupware er et opensource-projekt der bl.a. kan køre på FreeBSD med
Windows-klienter, jeg kender det dog kun af omtale, men mere kan læses her:

http://kroupware.org/

--
Andreas Kleist Svendsen - usenetnospam@nau.dk <-- Ja den virker
Klan Caper Sapiens: http://www.capersapiens.dk