Multinationale tankstationer
Fra : Morten

Dato : 14-01-04 18:02

Hej. Er Q8 eller Statoil multinationale? Står og skal vælge benzinkort,
og kan vælge mellem Shell, Q8 og Statoil - det vil være praktisk om kortet
kan benyttes udenfor Danmark (Sverige, Tyskland mfl). Det er vel Shell der
er mest udbredt?

Mvh Morten

Fra : Chr. L.

Dato : 14-01-04 19:44

"Morten" <usenet@kikobu.com> wrote in message
> [...]
> kan benyttes udenfor Danmark (Sverige, Tyskland mfl). Det er vel Shell der

Hvorfor ikke et mastercard/Diners...

Chr.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-01-04 20:19

> [...]
> kan benyttes udenfor Danmark (Sverige, Tyskland mfl). Det er vel Shell der

Hvis du er med i DFB foreningen er der rabat at hente ved Metax, og metax
har et samarbejde med Shell så du kan bruge kortet på alle Shell stationer
(dog uden rabat).

Med et metax kort er du også med i deres vaskeklub så du kan vasket bil
billigt (hvis du tør....sidst jeg prøvede kostedet det et sidespejl og en
regning fra 585kr fra Peugeot....)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : claus b. p.

Dato : 14-01-04 21:54

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> [...]
> har et samarbejde med Shell så du kan bruge kortet på alle Shell stationer

Det var ikke lige en af de muligheder der var nævnt....
Alle 3 er multinationale, Q8 er fra Kuwait, Statoil fra Norge og Shell fra
Holland. Prøv at søge på deres hjemmesider hvilke lande de er repræsenteret
i. Det er iøvrigt ikke alle firmakort der kan bruges i udlandet, så du må
spørge hvad du kan få lov til i firmaet. Shell har vist også et kort der kan
bruges i resten af norden, men ikke i resten af verden.

/Claus

Fra : Simon [8000]

Dato : 15-01-04 11:09

> Q8 er fra Kuwait
Tjah, men når Morten spørger om selskaberne er multinationale, tror jeg han
mener hvorvidt de har stationer i andre lande end Danmark. Det har Q8 så
vidt jeg ved ikke... Det er rigtigt, at Q8 ejes af et Kuwaitisk selskab
(faktisk det statslige olieselskab), men det betyder jo nok mindre i denne
sammenhæng.
Du regner vel heller ikke med at finde flere internationale filialer af
grønthandleren nede på hjørnet, bare fordi ejeren er fra Tyrkiet, vel? (det'
gas!)

Mvh Simon

Fra : Simon [8000]

Dato : 15-01-04 11:11

....ok, der findes så også Q8-tanke i Skåne (og sikkert også grønthandlere)

/Simon

Fra : Chr. L.

Dato : 15-01-04 11:57

> [...]
> Du regner vel heller ikke med at finde flere internationale filialer af
> grønthandleren nede på hjørnet, bare fordi ejeren er fra Tyrkiet, vel?

www.q8.com

chr.

Fra : Simon [8000]

Dato : 15-01-04 13:49

Ok, point taken...
Beklager/tilbagetrækker sarkasmen.

/Simon

Fra : NIL

Dato : 14-01-04 22:31

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse > Med et metax kort er du også med i deres vaskeklub så du kan
vasket bil
> billigt (hvis du tør....sidst jeg prøvede kostedet det et sidespejl og en
> [...]

Hej...

Jeg har vasket (billigt) hos Metax i to år. Aldrig har der været nogen form
for tekniske problemer med maskinerne.
Og ingen 'skader' på bilen.
Bare til orientering...

Hilsen
NIL

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-01-04 13:48

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> wrote in message
> Hej...
>
> Jeg har vasket (billigt) hos Metax i to år. Aldrig har der været nogen
> [...]

Det ka' sgu' godt være det er billigt, men så længe kan jeg ikke undvære
bilen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-01-04 00:13

On Wed, 14 Jan 2004 20:19:11 +0100, "Dennis Pedersen"
> [...]

>Med et metax kort er du også med i deres vaskeklub så du kan vasket bil
>billigt (hvis du tør....sidst jeg prøvede kostedet det et sidespejl og en

Har skam ikke haft problemer med Metax vaskehallen i Fredericia, alle de
gange jeg har brugt den har bilen været igennem uden problemer og har
ikke hørt om nogen endnu der har mistet spejle eller deslige i den.

Men den Uno-X tank der ligge i den anden ende af byen er jeg ikke så
glad for. For sidste gang jeg skulle bruge den havde der været en Audi
igennem før mig og den fik flået spoileren af, Spoileren var
fabriksmonteret.
Flemming Jacobsen

Fra : thomas andersen

Dato : 15-01-04 10:55

> [...]
> kan benyttes udenfor Danmark (Sverige, Tyskland mfl). Det er vel Shell der

Hej Morten,

jeg skal ikke kunne sige om Q8 har ændret deres politik men for 2 år siden
måtte jeg erhverve mig et shell kort til vores tur til Frankrig og Italien.
Jeg ringede til Q8 hoved kontoret og fik at vide at mit Firmakort kun kunne
bruges i Norden, så jeg ville vælge Shell.

Thomas