backup over netværk
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-01-04 16:11

Hej

Det er sådan at min harddisk på min bærbare med 2 partioner hvor der er
installeret Windows ME på c drev... Harddisken er totalt slidt ned, og har
derfor bestilt en ny...

Men ville høre hvordan jeg evt. booter op via cd eller diskette. og sender
backup via netværk. Netkortet er et 3com PCMCIA 10/100 netkort... det skal
så lægges over på en Windows XP maskine....

Er der noget backup software der kan sådan noget? jeg tror nemlig ikke
rigtig det går at lave backup på drevet, og herefter overføre det.... Nogen
gange kan harddisken ikke læse/skrive i mange minutter.

Evt. forslag er meget velkommen

Mvh. Bjarke H.

Fra : Michael Bach

Dato : 14-01-04 16:31

> [...]
Nogen
> gange kan harddisken ikke læse/skrive i mange minutter.

Du kan prøve at adde et netværksdrev på din bærbare til din stationære, og
bruge "msbackup.exe" til at backke up på netværksdrevet.

Evt. kan du købe en adapter, så du kan sætte din 2.5" i den stationære, og
kopiere dataen over.

/michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-04 17:44

"Michael Bach" <bach@thefest.dk> wrote in message
> Du kan prøve at adde et netværksdrev på din bærbare til din stationære, og
> bruge "msbackup.exe" til at backke up på netværksdrevet.

Ja det gjorde jeg også først.. men der er jo en masse filer den ikke kan
læse fordi windows er startet.

> Evt. kan du købe en adapter, så du kan sætte din 2.5" i den stationære, og
> kopiere dataen over.

Det er jo rigtigt, men det jeg nok ikke lige købe til en død harddisk

Fra : Henning

Dato : 14-01-04 18:45

On Wed, 14 Jan 2004 16:10:46 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>backup via netværk. Netkortet er et 3com PCMCIA 10/100 netkort... det skal
>så lægges over på en Windows XP maskine....

www.bootdisk.com - find disketten til 3Com-kortet, map op til en anden
pc og overfør dine data med Ghost el.lign

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-04 17:46

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> wrote in message

> www.bootdisk.com - find disketten til 3Com-kortet, map op til en anden
> pc og overfør dine data med Ghost el.lign

Okay, men kan ikke lige hitte ud af den bootdisk hjemmeside.. der er jo en
masse deeplinks osv...

Men jeg har lige prøvet at boote op med Ghost 7,5, og der er en menupunkt
til overførsel med TCP/IP men den er bare markeret grå og kan ikke bruges..
Der er heller ikke link på netkortet når den er startet op... Er der en måde
jeg kan få installeret netkortet til dette?? Måske det var det du ville
fortælle men måske du lige kan give mig et lidt nærmere hint?

Mvh. Bjarke

Fra : Mads Bahrt

Dato : 14-01-04 22:35

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> rigtig det går at lave backup på drevet, og herefter overføre det.... Nogen
> gange kan harddisken ikke læse/skrive i mange minutter.

Jeg har tidligere brugt knoppix til at trække data ud af en PC der ikke
kunne starte fra harddisken.

MVH
Mads Bahrt