Hjælp - vores tæve
Fra : Anja

Dato : 14-01-04 14:59

Hej Ng

Vi har en tæve på 2½ år som pludselig opfører sig mærkeligt...
Hun var i løbetid fra sidst i november til midt i december og siden har hun
været meget pjevs. Hun vil ikke ud af huset kun når det er tvingende
nødvendigt, så skynder hun sig at tisse og så ind igen. Hun går rundt i
huset og græder, hun er blevet mere sky og underdanig - hun plejer ellers at
have et stort ego. Selv om natten hvor hun ligger lige ved siden af min
seng, ligger hun og pjevser...
Er der andre der har prøvet det? Har i nogen ide om hvad det kan skyldes?

På forhånd tak
Anja

--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-01-04 15:05

"Anja" <salg@holdum.dk> wrote in message
> [...]
> seng, ligger hun og pjevser...
> Er der andre der har prøvet det? Har i nogen ide om hvad det kan skyldes?

Hun er med sikkerhed falsk drægtig, se
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_falsk_draegtighed.html

Det kommer vores tæve også, hun får noget medicin som hedder GalaStop.
Hun lægger pivedyr til patten, og piver meget.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Anja

Dato : 14-01-04 15:11

> [...]
> mvh/rg. Christian
> Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
> og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Tak for dit hurtige svar - jeg vil fluks ringe til dyrlægen og få hende
undersøgt... for et er meget synd for hende og hun har det helt sikkert ikke
godt.

Hilsen
Anja
--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : René Kofoed

Dato : 15-01-04 21:16

">
> Tak for dit hurtige svar - jeg vil fluks ringe til dyrlægen og få hende
> undersøgt... for et er meget synd for hende og hun har det helt sikkert
> [...]
Hej Anja.
Har selv en tæve som blev "ked af" det, og falsk drægtig.
Vi valgte, at lade hende sterillisere, da hun også var "ked af" det i
forbindelse med selve løbetiden.
Det er det bedste vi har gjort for den hund. Nu er hun psykisk stabil og
altid glad.
Desuden har vi "fjernet" risikoen for livmoderkræft.
MVH Susanne.