problemer med linieskrift.
Fra : Thomas

Dato : 21-04-01 10:41

Hejsa

jeg roder et en lille sjovt gæstebogsscript som jeg henter ind på nogle html
sider via javascript.

Problemet er i bare hvis en skriver i gæstebogen og trykker enter en eller
flere gange laver der naturligvis linie skift og det får javascriptet til at
melde fejl.

Findes der ikke en funktion til at fjerne linieskift med i php så al teksten
vil stå på en linie?

Jeg har prøvet med nl2br men der laver selvfølgelig bare <br> men har stadig
linieskiftene, crop eller trim virker heller ikke.

Please hjælp

Med Venlig Hilsen
Thomas

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-04-01 11:02

> Findes der ikke en funktion til at fjerne linieskift med i php så al
teksten
> vil stå på en linie?
Gennemsøg teksten for \n og \r og fjern (teksten kan tilgås som en array).
Det kan godt være du skal bruge stripslashes på \n og \r for at de kan
findes..

håber det virker

mvh
Martin Petersen
http://www.fyrreklitten.dk

Fra : Christian Rishøj

Dato : 23-04-01 16:16

"Martin Petersen" <martin@fyrreklitten.dk> wrote in message

> Gennemsøg teksten for \n og \r og fjern (teksten kan tilgås som en array).

Jeg vil nok foreslå:

str_replace("\n", "", str_replace("\r", "", $text));

....ud fra den betragtning, at C er _væsentlig_ hurtigere til byte-vis
gennemløbning af strenge end PHP.

/Christian

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-04-01 09:30

"Christian Rishøj" <chrris@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil nok foreslå:
> str_replace("\n", "", str_replace("\r", "", $text));

Og det vil jeg så rette til:

str_replace("\n", "\\n", str_replace("\r", "", $text));

Så bliver linjeskift nemlig ikke fjernet, men lavet om til "\n", som
javascript så laver om til et linjeskift. :)

Alt efter hvordan resten hænger sammen skulle det måske være

str_replace("\n", "<br>\\n", str_replace("\r", "", $text));

Men det må du selv rode med. :)

Mvh.

Niels Andersen