Fnugger / flytning
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-01-04 11:31

Vi har haft et "tilbageslag" på trods af Fenemal fik
Fnugger et anfald igår og et igen i formiddags så i sammenråd med dyrlægen
er dosis sat op til 2 x
Fenemal dagligt, det er max.dosis han må få. Det har været lidt stressende
her, for udover hans epilepsi, skal jeg flytte om 2-3 uger og uanset hvor
meget jeg prøver at holde en "almindelig" hverdag så er jeg jo nødt til
samtidig at pakke ned. Jeg har hele tiden "trøstet" mig med at hvis/når det
engang ikke kunne holdes nede med en pille, så kunne dosis sættes op, og nu
efter bare 8 dage har det været nødvendigt. Så nu må jeg bare håbe at det er
nok, og at jeg måske med lidt held kan nedtrappe dosis efter flytningen.

Æv det er ved at ødelægge min glæde over "endelig" at
kunne få den længe ventede ordentlige bolig, en 2 v.
i Rødovre, hvor mine "s"kattebasser også er velkomne.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-01-04 13:44

Fnugger har desværre lige haft et anfald mere for 15 min.
siden, jeg har en tid i anden anledning hos dyrlægen på
fredag og hvis Fnugger får flere anfald inden, tager jeg
ham med og får ham aflivet, jeg har ikke lyst til at der
skal eksperimenteres med andre mediciner og jeg kan simpelthen ikke bære at
se ham sådan, de første minutter
efter et anfald kan han ikke se, og der går op til en time
før desorienteretheden og angsten er væk. Han har givet
mig så megen kærlighed og tillid, så nu må jeg betale det
tilbage ved at lade ham få fred.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-01-04 13:57

In article <4005396d$0$29361$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Marianne
Hellemose <hellemose.som2@mail.dk> wrote:

> Fnugger har desværre lige haft et anfald mere for 15 min.
> siden, jeg har en tid i anden anledning hos dyrlægen på
> fredag og hvis Fnugger får flere anfald inden, tager jeg
> ham med og får ham aflivet

Årh nej... men jeg forstår dig godt... stakkels misse
Man kan jo også spekulere på, hvorfor det accelererer sådan? Hvis ikke
det er stress som du er inde på...jeg har det skidt med at skrive det,
men... jeg kom til at tænke på, om noget vokser og trykker på hans
hjerne? Havde dyrlægen nogen bud på årsager?
Årh det gør mig ondt for jer.. ::

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-01-04 15:19

Selve forløbet er ikke "unormalt" ved epilepsi, men det
er jo en af de sygdomme som man selv hos mennesker,
ikke ved alt om, der er mange "ukendte" faktorer der
kan spille ind. Anfaldene startede før jeg fik besked om
lejligheden, så det er ikke stress der udløste dem, men
det gør det ikke bedre.

Udover Fenemal som er det mest udbredte til dyr og det
som de mener har "færrest" skadelige bivirkninger kan
man også bruge Stetsolid og Diazepam.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 14:05

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> før desorienteretheden og angsten er væk. Han har givet
> mig så megen kærlighed og tillid, så nu må jeg betale det

Øv, hvor trist Marianne !
Var lige inde og kigge i din profil / album. Han er jo en rigtig køn og
dejlig kat, at se på.
Det er meget hårdt, at være vidne til disse anfald. Har set det både på
vores søn og på vores hund.

Hvis det fortsætter er det selvfølgelig, den rigtige beslutning, at give ham
fred, men hvor er det dog trist.
Det er mærkeligt, at det kan komme så pludseligt.
Er Fenemal det eneste middel, man har mod epilepsi til katte ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Nitsen

Dato : 14-01-04 17:37

> [...]
> før desorienteretheden og angsten er væk. Han har givet
> mig så megen kærlighed og tillid, så nu må jeg betale det

Åh nej dog - den stakkels lille Fnuggebasse og stakkels dig *trøstekram* -
sikke da noget værre noget ;-(

Vi krydser fingre, tæer, poter og knurhår her på at Fnugger får det bedre.

Agnes sender en masse næsenøz og trøstekindgnid og Frode brummer sagte med

Kh

Anita

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-01-04 18:43

> "Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> at

Krydser fingre og håber alt det bedste for Fnugger!

Eva

Fra : Kate

Dato : 14-01-04 21:18

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> wrote in

> Fnugger har desværre lige haft et anfald mere for 15 min.
> siden,

Åh, jeg sidder og bliver helt trist på jeres vegne. Jeg ved Fnugger
ikke er ret gammel og det gør det jo dobbelt trist. Jeg håber han ikke
har fået flere anfald, men jeg forstå alligevel godt dine tanker for
det gør så uendeligt ondt at se dyrene lide.
Håber Fnugger holder til lidt mere.

Trøstende hilsner til to og firbenede.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 15-01-04 23:56

> [...]
> ***Ailurophil***
> 'The greatness of a nation and its moral progress can be
> judged by the way its animals are treated

Hej Marianne
Jeg vil skynde mig at fortælle at Journey ikke fik anfald via flytningen
som vi frygtede
Derimod fik han et slemt anfald ved 20.00 tiden idag, men Berlinetta er
også lige gået i løb, så mon ikke det er årsagen.
Held og lykke, jeg krydser finger for Fnugger.
Kram Birgitte
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-01-04 09:46

Fnugger blev aflivet i går, hans respons på 2 Fenemaler
var som man tit oplever hos katte der bliver "dopet"
de føler at de ikke har kontrol over sig selv og det gør
dem bange. Hver gang der kom en lyd røg han om bag sofaen. Det var så langt
fra den Fnugger jeg kender og
elsker, så han fik fred og Baby og jeg må "lære" at leve
uden ham.

Fra : Denise

Dato : 17-01-04 10:01

> [...]
langt
> fra den Fnugger jeg kender og
> elsker, så han fik fred og Baby og jeg må "lære" at leve

Hej Marianne
Hvor er jeg ked af det på dine og Fnugger's vegne, men der var jo ikke andet
at gøre, for det var synd for ham. Det er bare så trist når vi mister vores
kære dyr. Vores Molly er er jo blevet en gammel dame på 15 år, og jeg gruer
også for når hun bliver syg, men jeg vil håbe at jeg kan handle hurtigt, for
de har ikke fortjent andet.
Trøstekram Denise

Fra : Ragna

Dato : 17-01-04 10:01

Hvor er det trist, at det skulle gå sådan med Fnugger.
Det er meget svært at skulle undvære et kært medlem af familien, men vi må
altid trøste os med, at vi gjorde det, der var det bedste for vores kæledyr.
Jeg har selv været igennem det med vores schæferhunds død for 1½ måned
siden, så jeg ved, hvor ondt det gør, og jeg ved også, at kun tiden kan
hjælpe på sorgen.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : AEK

Dato : 17-01-04 10:14

Marianne Hellemose wrote:

> Fnugger blev aflivet i går

Åh Marianne, det gør mig MEGET ondt at høre.

/ Anya.

*Et hus uden en kat, er som et akvarium uden fisk*

Hvis du vil svare personligt, skal du skrive til hex (snabela) esenet.dk

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 17-01-04 10:38

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Fnugger blev aflivet i går...(snip)
>...han fik fred og Baby og jeg må "lære" at leve
> uden ham.

Kære Marianne

Det er aldrig en let beslutning, men fred er dog en gave,vi er heldige at
kunne give vores elskede dyr.

Mange tanker herfra

MVH Mette

Fra : maz

Dato : 17-01-04 11:13

Marianne Hellemose wrote:
> Fnugger blev aflivet i går, hans respons på 2 Fenemaler
Åh, Marianne - det gør mig ondt at høre :´(
I det mindste lider han ikke længere, selvom det altid er en ringe trøst...

Maria, Zeus, Zeke og Zero

Fra : Nitsen

Dato : 17-01-04 12:03

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Fnugger blev aflivet i går,

Åh Marianne det er jeg ked af at høre. Jeg ved han vil blive savnet for han
var jo ikke helt almindelig den lille krudtugle.

Trøstekram og spiiinkindgnid og et lille vuf

Anita, Agnes,Frode og Nicki

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-01-04 12:02

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> langt fra den Fnugger jeg kender og
> elsker, så han fik fred og Baby og jeg må "lære" at leve

ååhhh hvor trist.... han var nu en dejlig mis.... men indimellem må man tage
svære valg for sine elskede og jeg er dybt imponeret over at du klarer det
så flot...

send mig en hilsen når du er kommet på plads i rødovre og har overskud til
det, så vil jeg nemlig meget gerne kigge ud og hilse på ...

--
Knus, Sabina.
"It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-04 12:45

> [...]
langt
> fra den Fnugger jeg kender og
> elsker, så han fik fred og Baby og jeg må "lære" at leve

Det var trist, at det skulle ende sådan, men godt at han fik fred, når det
nu ikke kunne være anderledes....

Medfølende hilsner fra
www.tjekmig.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-01-04 14:08

In article <4008f603$0$29397$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Marianne
Hellemose <hellemose.som2@mail.dk> wrote:

> Fnugger blev aflivet i går,

Årh, det gør mig ondt, Marianne - jeg fornemmer at Fnugger var noget
særligt for dig.
Men - det lyder som om han ikke havde det godt, hverken med eller uden
piller, så selvfølgelig var det det eneste rigtige, selv om det må gøre
frygtelig ondt.
Et cyper-trøsteknus fra mig og et slik på hånden fra Donna, der sidder
og læser med...

Fra : Elwarth

Dato : 17-01-04 14:08

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fnugger blev aflivet i går

Hej Marianne
Det gør mig meget ondt at høre, men som du også ved, så var det den eneste
rigtige beslutning.

Mange trøstehilsner
Dorthe

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 17-01-04 20:55

> [...]
> ***Ailurophil***
> 'The greatness of a nation and its moral progress can be
> judged by the way its animals are treated

Hej Marianne
Åhhhhh nej.... Dette svar er også sendt til dig privat.
Jeg kan næsten ikke bære det, men ved at samme beslutning kommer til mig

et tidspunkt.
Men uanset hvor meget man synes man er klar, bliver man nok ALDRIG helt
klar
til at tage disse tragiske beslutninger.
Når det så er sagt, ved jeg at du har handlet helt rigtig, og netop
Fenemal
giver netop større bivirkninger end selve anfaldene gør.
Men man higer efter et lille mirakel og man håber jo altid at
vidundermidlet
er lige om hjørnet.
Jeg føler virkelig med dig, men NU har Fnugger det godt, afslappet og uden
bekymringer, og helt sikker glad for at have haft nogle skønne år sammen
med
dig.
Jeg vil hjertens gerne modtage din historie om Fnugger, og skal nok
sørge for at den bliver sat ind på www.mainecooninfo.dk
Synes det er vigtig læsestof for andre.
Masser af varme kram Birgitte
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 17-01-04 23:21

Marianne,

Som de andre er jeg også ked på dine vegne. Selvom du har gjort fet
rigtige for Fnugger ved je jo godt hvor hårdt det er, man savner dem
jo. Lev i viden om at du elskede Fnugger nok til at give slip og ikke
lade dig styre af dit eget egoistiske ønske om at beholde ham.

Hilsen din snart næsten nabo,

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-01-04 00:30

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> writes:

> Fnugger blev aflivet i går

Føler med dig Marianne stort trøstespinbrum og cyberkram fra os her

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin