Skal classic være samme sprog !
Fra : Tom

Dato : 14-01-04 11:01

Jeg må erkende at jeg ikke kan få classic til at virke under OSX.. Fint
nok..
Så var det jeg lige ville høre andre..:
Skal classic være samme sprog, eller er det underordnet ?
Sidder på en G4 MP på 10k diske ( på et adaptek 29160N kort)
Tom

Fra : Karl Antz

Dato : 14-01-04 11:40

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> Skal classic være samme sprog, eller er det underordnet ?
> Sidder på en G4 MP på 10k diske ( på et adaptek 29160N kort)

OS X har sprogtilpasningen i egne filer, uafhængigt af selve systemet -
så derfor er det totalt ligegyldigt hvilket sprog klassisk er på.

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Michael Holm

Dato : 14-01-04 14:36

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> OS X har sprogtilpasningen i egne filer, uafhængigt af selve systemet -
> så derfor er det totalt ligegyldigt hvilket sprog klassisk er på.
>
> hilsen ka'l

der er da et eller andet, har været ude for at classic ikke ville starte
pga. sproget ikke var på... kan ikke lige huske, var det mon noget med
at jeg kun havde engelsk os x og kun dansk classic ?
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://www.danfae.dk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 14-01-04 23:48

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> der er da et eller andet, har været ude for at classic ikke ville starte
> pga. sproget ikke var på... kan ikke lige huske, var det mon noget med
> at jeg kun havde engelsk os x og kun dansk classic ?

Kun hvis man har de såkaldte Tier 1 cd'er med 10.1 eller 10.2. De dækker
engelsk, tysk, fransk + et par stykker mere, men f.eks. ikke dansk. Der
skulle Classic være i et af de understøttede sprog. Mener at erindre at
det var produktnummeret der afgjorde det, hvor Tier 1 startede med
"691-" og Tier 2 med "2Z691-".

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Tom

Dato : 15-01-04 00:03

On 14/01/04 23:47, in article
1g7ks34.r3ps0rcjqld2N%tvegaard@*ud*myrealbox.com, "Thomas Tvegaard"
<tvegaard@*ud*myrealbox.com> wrote:

> [...]
> skulle Classic være i et af de understøttede sprog. Mener at erindre at
> det var produktnummeret der afgjorde det, hvor Tier 1 startede med

Jeg har nu slettet en disk..installeret forfra.. Først OS9 og derefter OSX..
Panther Server...
Nu viser det sig at det er her problemet ligger.. Får nu ...endeligt .. at
vide at de filer der skal opdateres af Pantheren har det forkerte sprog !!
Så det var sproget..
Jeg må ud og lede efter en godt brugt OS9 på udenlandsk..
Tom

Tidligere fik jeg blot at vide at Pantheren ikke kunne opdatere eller at
quicktime manglede at blive opdatere !?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-01-04 00:14

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Jeg har nu slettet en disk..installeret forfra.. Først OS9 og derefter OSX..
> Panther Server...

Aha!! Server-versionen af OS X er kun på engelsk, så det er der
problemet er. Den kan ikke opdatere en dansk OS 9!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-01-04 00:00

> der er da et eller andet, har været ude for at classic ikke ville starte
> pga. sproget ikke var på... kan ikke lige huske, var det mon noget med
> at jeg kun havde engelsk os x og kun dansk classic ?

Ja, i tidligere udgaver af OS X, før end det var på alle sprog, så
skulle du have en sprogversion af Classic, som var repræsenteret i OS X.
Her er vi dog helt tilbage i den første version af 10.1.

Jeg har mest mistanke til noget med SCSI-kortet, men det nok også
forkert. Det _skal_ virke med Classic... Har du ikke en anden Mac af
samme alder eller nyere, hvor du kan nappe en systemmappe fra, så du kan
teste det?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-01-04 01:38

> [...]

> Skal classic være samme sprog, eller er det underordnet ?
> Sidder på en G4 MP på 10k diske ( på et adaptek 29160N kort)

Prøv at kigge på denne side og se om det hjælper:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107383

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Tom

Dato : 15-01-04 01:58

On 15/01/04 1:38, in article 1g7kxv4.1g5li6qs10io0N%spam@rfn.dk, "René Frej
Nielsen" <spam@rfn.dk> wrote:

> Prøv at kigge på denne side og se om det hjælper:
>
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107383

Ser spændende ud.. Det bliver dog først I morgen.. Har ligesom installeret
tre eller var det fem systemer idag.. Nu gider jeg ikke mere..
Tom

PS
Tak for hjælp