Gem telefonnummer med pause
Fra : Martin Poulsen

Dato : 21-04-01 09:52

En af mine venner bor på et kollegie med omstillingsanlæg. Det betyder,
at jeg først skal taste nummeret, afvente tone og derefter trykke den kode
der passer til hans værelse.

Men hvordan får jeg gemt den pause i min telefonbog? Såldes at jeg bare
kan ringe hans navn op, og så sørger den selv for, at lægge en pause ind.
Har Nokia 3210.

Martin Poulsen
martinp@nospam.dk

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 21-04-01 10:45

"Martin Poulsen" <martinp@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Men hvordan får jeg gemt den pause i min telefonbog? Såldes at jeg bare
>kan ringe hans navn op, og så sørger den selv for, at lægge en pause ind.

Hvis N3210 ellers 'opfører' sig på samme måde som N1611 og N5110 så:

Tryk tre gange på '*+' tasten for en kort pause, vises som 'p' i nummeret.

Tryk fire gange på '*+' tasten for at vente på kvitering før sending af
resterende cifre, vises som 'w' i nummeret. Her viser N5110 de resterende
tegn i en ramme og under rammen teksten 'Send'.

Ove Kjeldgaard

Fra : Dan

Dato : 23-04-01 08:10

> Tryk tre gange på '*+' tasten for en kort pause, vises som 'p' i nummeret.

Just in case: p'et giver en pause på ca. 2,5 sekunder.
Hvis omstillingsanlægget er længere tid om at give en ny klartone, kan du
blot indlægge flere pauser efter hinanden.
Eks:

+45 12 34 56 78 pp 12 34

mvh.,
dan

Fra : H@M

Dato : 23-04-01 11:26

Eller bruge w (som kommer efter p)

Fra : Erik Einum

Dato : 27-04-01 22:42

"H@M" <cpe95@hotmail.com> skrev
> "Dan" <dan@yaws.dk> skrev i
>
> Eller bruge w (som kommer efter p)

Nei! w er ikke det samme som pp
pp = 2*p
w = en pause så du selv må trykke en knapp for å aktivere videre sending av
DTMF-toner.

p = pause
w = wait

--