/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
Bundkortet bøjer
Fra : hjorte


Dato : 14-01-04 00:43

Jeg undrer mig altså over følgende og vil gerne have jeres kommentarer. Jeg
har lige samlet en PC med en P4 Celeron CPU inkl køler (478 sokkel). Når
jeg spænder køleren til CPU soklen, bøjer bundkortet (Asus P4V533-MX) helt
vildt. Se billederne på nedenstående links.

CPU'en og køleren er monteret korrekt (det er jo praktisk taget umuligt at
samle forkert) og bundkortet bøjer uanset om det er fastgjort til
kabinettet eller ej. Hvordan ser jeres P4 478 sokkel bundkort ud?

http://hjem.tele2adsl.dk/hjorte/diverse/mb1.jpg
http://hjem.tele2adsl.dk/hjorte/diverse/mb3.jpg
http://hjem.tele2adsl.dk/hjorte/diverse/mb4.jpg

--
Henrik

 
 
Bjarke Andersen (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 14-01-04 00:50

hjorte <hjorteREMOVE_THIZ@tele2adsl.dk> crashed Echelon writing
news:1xhhlez13oke2$.6gen8oj9wy43.dlg@40tude.net:

> CPU'en og køleren er monteret korrekt (det er jo praktisk taget
> umuligt at samle forkert) og bundkortet bøjer uanset om det er
> fastgjort til kabinettet eller ej. Hvordan ser jeres P4 478 sokkel
> bundkort ud?

Har du monteret de "støtter" der normalt er inde på midten af bundkortet,
eller kun langs kanten?

Det jeg mener med "støtter" er de kobberfarvede skruer der er mellem
kabinet og bundkort.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

hjorte (14-01-2004)
Kommentar
Fra : hjorte


Dato : 14-01-04 00:53

On Tue, 13 Jan 2004 23:49:42 +0000 (UTC), Bjarke Andersen wrote:

> Har du monteret de "støtter" der normalt er inde på midten af bundkortet,
> eller kun langs kanten?

Ja. Jeg har monteret alle de afstandsmøtrikker der er huller til i
bundkortet. Der er nogle få inde omkring midten, men de aflaster mest
området omkring RAM-soklerne og IDE-busserne.

--
Henrik

Leony (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 14-01-04 10:21

In news:1xhhlez13oke2$.6gen8oj9wy43.dlg@40tude.net,
hjorte <hjorteREMOVE_THIZ@tele2adsl.dk> typed:

> Jeg undrer mig altså over følgende og vil gerne have jeres
> kommentarer. Jeg har lige samlet en PC med en P4 Celeron CPU inkl
> køler (478 sokkel). Når jeg spænder køleren til CPU soklen, bøjer
> bundkortet (Asus P4V533-MX) helt vildt. Se billederne på nedenstående
> links.

Det er godt nok nogle flipsede billeder.

Har du kontaktet forhandler? Det ville være min første tanke.
Dernæst kunne man prøve at sende en mail til Asus eller deres danske
distributør (hvis forhandler ikke tager affære).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".


hjorte (14-01-2004)
Kommentar
Fra : hjorte


Dato : 14-01-04 21:06

On Wed, 14 Jan 2004 10:21:10 +0100, Leony wrote:

> Har du kontaktet forhandler? Det ville være min første tanke.

Ja, det er SHG. Deres support har set billederne og deres kommentar i
telefonen var:" -ork du, printet kan tåle at blive bøjet, vi har set noget
der er meget værre. Hvis der sker noget, sender du bare kortet ind..."

Jeg selv er elektroniktekniker, og et print må krafte... ikke bøje sådan.

> Dernæst kunne man prøve at sende en mail til Asus eller deres danske
> distributør (hvis forhandler ikke tager affære).

Ja, måske en god idé.

--
Henrik

JBK (14-01-2004)
Kommentar
Fra : JBK


Dato : 14-01-04 21:27

> Jeg selv er elektroniktekniker, og et print må krafte... ikke bøje sådan.

Nej, det vil jeg da give dig ret i. Det der kan umuligt være sundt

/Jesper



Laziter [9440] (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Laziter [9440]


Dato : 14-01-04 22:21

"hjorte" <hjorteREMOVE_THIZ@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg selv er elektroniktekniker, og et print må krafte... ikke bøje sådan.
>

Bundkort kan godt tåle at være bøjet, de er lavet af flere fleksible
printlag.
Jeg prøvede sammen med min tidligere elektroniklærer, at se hvor meget sådan
et kort kunne tåle inden det ikke kunne bruges mere.
Vi tog først to mursten, lagde dem på gulvet med afstand så bundkortet kun
lige kunne være der, derefter trådte jeg så op med en fod midt på kortet..
Det virkede skisme stadig.. Så blev det med to x to mursten og en tur med
min fod igen, det virkede stadigt.. Først ved tre mursten gav bundkortet
efter og nægtede et hvert samarbejde. Så man kan vist roligt sige at
bundkort er nogle stærke bæster.

Men jeg er dog alligevel enig med dig, jeg ville heller ikke gerne have et
bundkort der ligner et persisk flyvende tæppe.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)



Thomas S. Iversen (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 14-01-04 12:00

In article <1xhhlez13oke2$.6gen8oj9wy43.dlg@40tude.net>, hjorte wrote:

> http://hjem.tele2adsl.dk/hjorte/diverse/mb1.jpg
> http://hjem.tele2adsl.dk/hjorte/diverse/mb3.jpg
> http://hjem.tele2adsl.dk/hjorte/diverse/mb4.jpg

Av! Haaber du finder ud af noget.

Thomas, Vanloese

Laziter [9440] (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Laziter [9440]


Dato : 14-01-04 12:32


"hjorte" <hjorteREMOVE_THIZ@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> CPU'en og køleren er monteret korrekt (det er jo praktisk taget umuligt at
> samle forkert) og bundkortet bøjer uanset om det er fastgjort til
> kabinettet eller ej. Hvordan ser jeres P4 478 sokkel bundkort ud?
>

Det ser ud til at køleren "trækker" i bundkortet når den er monteret, man
kunne fristes til at tro, at de steder den bliver klikket fast i, er for
korte og derfor vil trække bundkortet op imod sig.
Nu kender jeg ikke så meget til P4, så jeg spørger måske dumt nu;
Er det muligt at vende køleren forkert?
Jeg tænker her på om den ene side af køleren har en kortere afstand til de
der clips end den anden?

Hvis ikke det er tilfældet, så må det være en fejl og den skal du da helt
sikkert ned til forhandleren med, sådan må et bundkort altså ikke se ud.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)



hjorte (14-01-2004)
Kommentar
Fra : hjorte


Dato : 14-01-04 21:09

On Wed, 14 Jan 2004 12:32:19 +0100, Laziter [9440] wrote:

> Er det muligt at vende køleren forkert?
> Jeg tænker her på om den ene side af køleren har en kortere afstand til de
> der clips end den anden?

Godt tænkt, men jeg mener at jeg vendte køleren netop med samme tanke. Det
gav ingen forskel. Jeg skal dog lige have prøvet det igen for at være helt
sikker.

> Hvis ikke det er tilfældet, så må det være en fejl og den skal du da helt
> sikkert ned til forhandleren med, sådan må et bundkort altså ikke se ud.

Jeg gad nu godt høre fra andre brugere, der har samme konstellation: P4
Celeron med boxed køler på Socket 478 bundkort.

--
Henrik

Michael Andersen (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Michael Andersen


Dato : 14-01-04 23:36


"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk> skrev i en meddelelse news:400528bd$0$29347$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "hjorte" <hjorteREMOVE_THIZ@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> >
>
> Det ser ud til at køleren "trækker" i bundkortet når den er monteret, man

Nej, tvært i mod, køleren skubber CPU-en ned. og da rammen
til befæstigelsen af køler er med meget stor "benafstand" er det
åbenbart ikke nok til at forhindre nedbøjning. Der er ikke noget
af bundkortet der går op, men kun ned hvor CPU er så vidt jeg
kan se. Har man f.eks. en køler som er monteret tættere ved CPU
vil fænomenet ikke opstå, men det tillader nutidens P4 systemer
vel ikke - som jeg har med min AMD med fire huller og gennemgående
skruer så tæt som muligt ved CPU
I øvrigt har de messing afstandsmøtrikker ingen indflydelse
på om kortet bøjer eller ej, bortset fra, at er de der ikke, vil kortet
røre bagpladen med kortslutning til følge. Med mindre der er
emråde tæt på CPU som er fri for printbaner, for så kunne du
måske lime nogle stykker på bagpladen for at løse problemet.


Sid (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Sid


Dato : 15-01-04 00:33

> > Det ser ud til at køleren "trækker" i bundkortet når den er monteret,
man

Jeg har et Asus P4S8X Deluxe der bøjer lige så meget, det har kørt i et år
nu, uden problemer.


Mvh Sid



Peter Tønnesen (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 15-01-04 20:43


"hjorte" <hjorteREMOVE_THIZ@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:1xhhlez13oke2$.6gen8oj9wy43.dlg@40tude.net...
> Jeg undrer mig altså over følgende og vil gerne have jeres kommentarer.
Jeg
> har lige samlet en PC med en P4 Celeron CPU inkl køler (478 sokkel). Når
> jeg spænder køleren til CPU soklen, bøjer bundkortet (Asus P4V533-MX) helt
> vildt. Se billederne på nedenstående links.
>
> CPU'en og køleren er monteret korrekt (det er jo praktisk taget umuligt at
> samle forkert) og bundkortet bøjer uanset om det er fastgjort til
> kabinettet eller ej. Hvordan ser jeres P4 478 sokkel bundkort ud?
>
> http://hjem.tele2adsl.dk/hjorte/diverse/mb1.jpg
> http://hjem.tele2adsl.dk/hjorte/diverse/mb3.jpg
> http://hjem.tele2adsl.dk/hjorte/diverse/mb4.jpg

Det er ikke et problem på længere sigt, det kører lige så godt som et ikke
bøjet bundkort, men, sådan skal det IKKE se ud. Funktionelt eller ej, så
skal det byttes! Hvis du har tænkt dig at opgradere engang og sælge dit
gamle hardware, så får du aldrig det kort solgt Bare lige et langsigtet
problem. Få det byttet, enhver kan se det ikke er meningen, også
forhandleren

VH
Peter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste