mislyde i styrtøj
Fra : Chriz

Dato : 13-01-04 22:30

Hej gruppe

Min Peugeot 306 GLX (70.000 km, 1998) er begynd at give en mislyd når
jeg i lav fart laver meget skarpe sving. Det kan bedst beskrives som en
knagende lyd.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være ?
Noget der kræver værksted nu eller kan det vente ?
Pris for reperation ?

mvh

Christian

Fra : bme

Dato : 13-01-04 23:55

> Min Peugeot 306 GLX (70.000 km, 1998) er begynd at give en mislyd når
> jeg i lav fart laver meget skarpe sving. Det kan bedst beskrives som en
> knagende lyd.

er det en knækkende lyd der bliver værrere når du giver lidt gas, eller er
det en knirkelyd som følge af rattets bevægelser(er den der også når du
holder stille og drejer rattet)

såfremt det er den første, kunne det tyde på det yderste led i en trækaksel.
er det det andet, kan det være fjederbenet der knirker lidt, eller kødbenene
på stabilisatoren, denne lyd forsvinder ofte i regnvejr og er gerne mere
tydelig i tørvejr.

> Noget der kræver værksted nu eller kan det vente ?
> Pris for reperation ?

Det afhænger af hvad det er!

/bo

Fra : Chriz

Dato : 14-01-04 12:53

Hej

Tak for svar. Fra det du skriver er et nok "det yderste led i en trækaksel."
Hvor alvorligt er mon dette sikkerhedsmæssigt og økonomisk ?

mvh

Christian