Wireless IEEE 802.11b contra Bluetooth
Fra : Søren - 6000

Dato : 13-01-04 21:44

Hej

Jeg har i dag et lille trådløst netværk bestående af Apple Airport (Access
point) 11 mbit, 2 PC'er med XP og en Apple Powerbook.

Jeg kunne godt tænke mig en farveprinter som kan benyttes af alle maskiner.
Jeg har kigget på HP PSC 2510 som har indbygget trådløst netkort.

Mener i det er godt at købe en printer med indbygget trådløs netværk eller
er Bluetooth mere fremtiden.

Hvor langt kan bluetooth række ?

Søren

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-01-04 00:39

"Søren - 6000" <xxsrl@get2net.dk> crashed Echelon writing

> Mener i det er godt at købe en printer med indbygget trådløs netværk
> eller er Bluetooth mere fremtiden.

På en måde samme teknologi og alligevel 2 forskellige

> Hvor langt kan bluetooth række ?

10 meter, hvilket p.t. gør dens anvendelsesmuligheder så meget anderledes
end Wifi.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-01-04 08:57

On Tue, 13 Jan 2004 20:43:55 -0000, "Søren - 6000"
<xxsrl@get2net.dk> wrote:

> Mener i det er godt at købe en printer med indbygget trådløs
> netværk eller er Bluetooth mere fremtiden.

WLAN er overlegent både i forhold til hastighed og rækkevidde.

Jeg synes ikke rigtig det er rimeligt at sammenligne de to
teknologier, for blåtand er designet til at være low-cost og
low-power til sådan noget som lomme-devices.

> Hvor langt kan bluetooth række ?

Få meter.

-A