Bachs blomstermedicin - er det her seriøst~
Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-01-04 19:25

Hej, jer der har forstand på det (Marianne, juhuu...

Jeg har fundet en side der omhandler bl.a. Bachs blomster medicin til
katte - blandt meget andet. Der er hele 5 sider med anbefalinger af
forskellige remedier til forskellige tilstande. Umiddelbart ser det
fint ud - men jeg synes at den menneskeliggør kattene ret meget.
Så - hvis en ekspert gider kigge på den og se om den holder vand? *g*
For i så fald kunne den faktisk være ret brugbar for mange herinde, der
har spurgt til emnet?

http://www.webwitch.dk/Blomsteressenser/bach_blomster_til_katte.htm
http://www.webwitch.dk/Dyr/bach_katteremedier_1.htm
http://www.webwitch.dk/Dyr/bach_katteremedier2.htm
http://www.webwitch.dk/Dyr/bach_katteremedier_3.htm
http://www.webwitch.dk/Dyr/bach_katteremedier_4.htm

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-01-04 20:06

Hej Ann

Jeg har nu kigget dem igennem, og selvom mine Bach's
bøger er pakket ned så jeg ikke umiddelbart kan sammenligne, så ser de gode
og uddybende ud og jeg
vil da helt sikkert gemme dem. Det er kun ganske få af
typerne jeg kan huske udenad og de passer med det der er skrevet.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-01-04 20:42

In article <40044189$0$29341$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Marianne
Hellemose <hellemose.som2@mail.dk> wrote:

> Det er kun ganske få af
> typerne jeg kan huske udenad og de passer med det der er skrevet.

Fint!
Tak skal du have, så vil jeg også gemme dem...
Donna skal til røntgen snart og hun er bange i sådan nogle situationer.
Måske man ku' hente nogle tips til at hjælpe hende lidt...

Fra : Denise

Dato : 14-01-04 13:27

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ***Ailurophil***
> 'The greatness of a nation and its moral progress can be
> judged by the way its animals are treated

Hej
Ann: tak for de gode links
Marianne: der står ikke noget om, at man skal fortynde det, se under
"Hvordan og hvor meget giver man katten ". Men det står da i dine bøger
ikke, det har jeg jo gjort ?
Læste lige, at Fnugger har haft problemer igen, hvor er det dog sørgeligt,
håber det vil forsvinde efter flytningen.

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-01-04 13:37

Hej Denise

Jeg tror det var på første link at der et stykke nede stod
om fortynding.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-01-04 13:46

In article <4005358d$0$95096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Denise
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

> [...]
> Marianne: der står ikke noget om, at man skal fortynde det, se under
> "Hvordan og hvor meget giver man katten ". Men det står da i dine bøger

Hej Denise

Jeg fandt det her under "butiks-delen" :

"Hvordan bruges Essenserne?

Først nogle begreber:

Moderessens: er den første/originale flaske der fremstilles af
blomsterne eller andet.
Lagerflaske: er 2-4 dråber fra Moderessensen i en flaske med 40%
kildevand og 60% cognac.
Doseringsflaske: er en behandlerflaske indeholdende 2-7 dråber fra
Lagerflasken i en blanding af 75% kildevand og 25% cognac. Denne flaske
kan indeholde dråber fra 3-10 forskellige lagerflasker. Det er denne
blanding du får fra din Terapeut/Behandler. "

( http://www.webwitchshop.dk/ )

Jeg er nu stadig forvirret, for det lyder som om det er det
færdigblandede produkt man køber?? Eller?

Jeg ser i øvrigt frem til at aromaterapi afsnittet på den samme side
dukker op. Det ku' da være smart hvis man kunne sætte en "duftbrænder"
(kan ikke huske hvad de hedder) op og klare nogle problemer for
misserne på den måde!
Jeg ved at man på nogle plejehjem har lavet forsøg med at sprøjte
lavendelolie ud i rummene ved sove tid og sløjfe sovepillerne - og
tænk, det virkede ligeså godt! Så noget må der jo være i det..

> Læste lige, at Fnugger har haft problemer igen, hvor er det dog sørgeligt,
> håber det vil forsvinde efter flytningen.

Også gode tanker herfra... øv, nu troede vi jo ellers lige... :-/ Men
en flytning er jo stressende, selv når man ved hvad der skal ske, så
måske det falder til ro med tiden? *krydse fingre*

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-01-04 13:53

Hej Denise og Ann

Hvis man køber fra en behandler/terapeut vil man
typisk få en flaske der er lavet (fortyndet) til den kat
der skal behandles.

Køber du remedierne i en forretning skal du selv fortynde
og evt. blande dem.

http://www.webwitch.dk/Blomsteressenser/bach_blomster_til_katte.htm

På dette link under "Hvordan og hvor meget giver jeg katten" bliver
fortynding nævnt i sidste afsnit.

Fra : Denise

Dato : 14-01-04 14:07

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in message

> [...]
> kan indeholde dråber fra 3-10 forskellige lagerflasker. Det er denne
> blanding du får fra din Terapeut/Behandler. "

Hej
Tak til jer begge

Hvis man direkte går efter "Bach blomster til katte", finder jeg ikke noget
om, at man skal fortynde det med vand. Undtagen under rescue står der
pludselig under de nyfødte "husk at rescue skal være fortyndet med vand".
Nå, men lad nu det ligge, alle herinde har sikkert nu forstået, at det skal
fortyndes.
Iøvrigt, cognac må de altså undvære, hihi.
Jeg bruger selv sødæble pga Dino's bare mave, og jeg har faktisk ikke set
han har slikket på den i et stykke tid, og synes også, at der er ved at
komme dun på, så jeg er meget spændt på om det virkelig virker, for selv om
jeg vil prøve alt, så er jeg jo altid mistroisk, indtil andet er bevist

> Jeg er nu stadig forvirret, for det lyder som om det er det
> færdigblandede produkt man køber?? Eller?

Det kan jo godt være, at man får det fortyndet hvis man går til en terapeut.
Men fra Matas er det jo ikke fortyndet, som jeg har forstået.

Ja, det lyder meget interessant.

--
Hilsen Denise