Æder sin egen- samt andres afføring
Fra : Torben

Dato : 21-04-01 09:02

Min Schæferhan på 10 måneder har en stor appetit på sin egen og andres
afføring.

Når han går i snor er der ingen problem, men lige så snart han er fri søger
han ligefrem efter afføring.

Vi jeg ser han snupper en lort og råber føj til ham, smutter han lige nogle
meter væk, hvorefter han skynder sig at spise den.

Jeg har prøvet med b-vitamin, jern-vitamin samt at putte reven gulerod i han
foder men intet hjælper.

Vi fik ham i en alder af 8 måneder, han kom fra et hjem med to ældre
mennesker, som overhovedet ikke har motiveret ham,
han stod bundet i en snor ude i haven og når han kom ind lukkede de ham ud
på badeværelset.

Kan ovennævnte skyldtes at han har en stor trang til at spise afføring, jeg
tænker på, at han eventuelt har kedet sig
i snoren og derved fået smag for det.

Håber ikke det er for sent, at præge ham i den rigtige retning, da vi ellers
bliver nødt til
at komme af med ham, vi kan ikke have en hund i familien, der spiser
afføring, da det ikke
er særligt rart bakterimæssigt med 3 børn i familien.

Fra : Nina

Dato : 21-04-01 20:22

Jeg havde engang en hund der gjorde det samme. Den gik nu mest i
kattebakken.
Min dyrlæge rådede mig til at købe noget kalktilskud på apoteket. Jeg husker
ikke navnet, men det var det samme som man bruger til små børn.
Efter en kort periode med kalktilskud i foderet, gik den aldrig i
kattebakken og hentede et "måltid" igen. Måske det var tilfældigt at jeg fik
den vænnet fra den dårlige vane, eller måske den virkelig manglede kalt. Det
var en hund der heller ikke var blevet passet godt som hvalp, og sikkert
ikke havde fået den rigtige nærring og opvækst.
Ved ikke om det vil hjælpe på din hund, men det var da forsøget værd.
--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Stine

Dato : 21-04-01 21:55

Tja, om det virker på idn hund ved jeg ikke. MEn jeg drýsser lidt fint salt
over maden i en uge evt. lidt længere. Det virkede på mine hunde, hvorfor
ved jeg ikke.
Men de holdt op med at æde afføring.
Stine

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-04-01 01:30

Stine <santippe@hund.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bsrse$4rg$1@sunsite.dk...
> Tja, om det virker på idn hund ved jeg ikke. MEn jeg drýsser lidt fint
salt
> over maden i en uge evt. lidt længere. Det virkede på mine hunde, hvorfor
> ved jeg ikke.

Jeg har hørt at B-vitamin skulle gøre underværker og det hjalp i sin tid på
Sandra .... så der ser ud til at være mange måder at slippe af med problemet
..... men alle ting tyder jo på at det er mangel på et eller andet der
udløser lysten til denne spise.

God søndag fra Ami

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 22-04-01 12:01

Min rottweiler har aldrig gjort det, men min store blanding gjorde det som
unghund. Jeg blev anbefalet at drysse "Det 3 krydderi" på hans mad og efter
5 dage stoppede han med at spise egen og andres afføring.
Min lille blanding spiser kattenes hvis han kan komme til det, men
igen......4-5 dage med "Det 3 kryderi" i maden og han stoppede oxo.
Men ellers har jeg hørt, at det mest er unghunde der har de uvaner og fordet
meste vokser fra det når de er omkring 12-14 måneder.

Held og lykke

--
Venlig hilsen Praxis©

Fra : Helle Hansen /SOC

Dato : 23-04-01 11:46

Min labrador på 6 mdr. æder også lort - ikke sin egen - men nogle udvalgte
hundes. En anden hundejer fra træningsholdet sagde, at deres også havde
gjort det, og dyrlægen havde sagt, at det var fordi hunden var så sulten.
Min hun der i hvert fald hele tiden sulten.
Jeg vil nu prøve det der med det 3. krydderi, men er det ikke
kræftfremkaldende????
Mange hilsner
Helle