Motoren går ud!!
Fra : evomer

Dato : 13-01-04 18:17

Hey

Jeg har et lille problem med min mazda 323f 1.8 gt 91 med 200000 km på bagen.

Problemet er at den kan stå nok så fin i tomgang, men lige pludselig hopper den
op og ned i omdrejninger, imellem 1500 og 400 rpm.
Hvis man holder stille og man giver den noget gas går den fint nok men, hvis jeg
så prøver at give den gas imens den er oppe i omdrejninger, så kan den ikke tage
rpm. Det lyder som om man drukner den. Men så går der lige nogle sekunder og så
springer den op i rpm igen. Dette problem bevirker at man ikke kan køre i bilen,
da den gør det endnu mere når man belaster motoren. Halv delen af de gange den
står og ruller imellem de 1500 og 400 rpm, går den i stå.[:(]

Jeg har lige købt bilen, og jeg kan se at der er k&n filter på. Jeg har hørt
noget om at k&n filtre og luftmassemålere ikke går så godt sammen. Det er noget
med at k&n filteret`s olie ødelægger luftmassemåleren.

Håber på nogle svar.[:)]

mvh Evomer

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.169.204)

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 13-01-04 19:10

> [...]
> har hørt noget om at k&n filtre og luftmassemålere ikke går så godt
> sammen. Det er noget med at k&n filteret`s olie ødelægger

Jeg ville osse mistænke luftmassemåleren. Jeg ved hvor der står en 323 92'
er som ganske enkelt dør efter ca 30 sek. Folk mener det er den der driller.