Fisk med øjeproblem
Fra : Morten Nielsen

Dato : 13-01-04 15:16

Hejsa

Jeg har et 201 liters selskabsakvarie med lidt blandede maller, neonfisk,
plattyer og guld barber. En af mine guld barber har fået problemer med sit
ene øje som jeg har set før. Jeg plejer at aflive dem, da de normalt er
sløve og ikke spiser noget. Men denne barbe ser ikke ud til at have nogle
problemer med det, den svømmer lystigt rundt, er hurtigt til maden osv. Jeg
er lidt i tvivl om jeg skal aflive denne fisk, eller se hvorledes den vil
klare sig. Normalt syntes jeg at naturen skal følge sin gang, med mindre der
er sygdom i akvariet. Hvad er jeres syn på sådan en fisk ? Skal den dø,
eller leve.

Mvh,

Morten N!

---

Fra : Simon Rasch

Dato : 13-01-04 22:25

> Jeg har et 201 liters selskabsakvarie med lidt blandede maller, neonfisk,
> plattyer og guld barber. En af mine guld barber har fået problemer med sit
> ene øje som jeg har set før. Jeg plejer at aflive dem, ...<SNIP>

Hej Morten
Hvis der er tale om et "glasøje", dvs en hinde der ligger hen over selve
øjet, plejer det at hjælpe med lidt salt. Jeg er ikke ekspert på området,
men jeg mener det passer med en teske/50L. Bare brug Fransk Middelhavssalt
eller lignende fra Brugsen, det er meget billigere end det du køber i
akvariehandelen.

Mvh
Simon

Fra : Morten Nielsen

Dato : 15-01-04 12:10

> [...]
> men jeg mener det passer med en teske/50L. Bare brug Fransk Middelhavssalt
> eller lignende fra Brugsen, det er meget billigere end det du køber i

Der er ikke tale om en hinde. Øjet er er nærmest poppet ud af ansigtet på
fisken, men det ser ikke ud til at genere den yderligt.

/Morten N

---