Exchangeserver og mac
Fra : Henrik

Dato : 13-01-04 14:22

Jeg vil gerne have Outlook eller Entourage til mac til at køre sammen med en
Exchange server. hvilke ting gør sig gældende for at få det til at virke?

mvh Henrik.

Fra : Peter Theglev

Dato : 13-01-04 15:11

Henrik wrote:
> Jeg vil gerne have Outlook eller Entourage til mac til at køre sammen med en
> Exchange server. hvilke ting gør sig gældende for at få det til at virke?
>
> mvh Henrik.

Læser du et par dage tilbage er der en tråd der omhandler samme emne -
eller rettere, Exchange-server i forbindelse med Mail. Det kører perfekt!

Fra : Henrik

Dato : 14-01-04 08:01

virke?

> Læser du et par dage tilbage er der en tråd der omhandler samme emne -
> eller rettere, Exchange-server i forbindelse med Mail. Det kører perfekt!

Hmmm, jeg kan nu ikke lige finde tråden. Jeg har installeret en Exchange
2003 og Entourage på min Panther, og forsøgt at sætte Entourage op. Jeg får
en fejl når jeg forsøger at sende/modtage. "An error occurred on the IMAP
server" explanation "a connection failure has occurred". Jeg har checket på
Exchange-serveren at IMAP er enabled. Er der i det hele taget noget jeg skal
huske at forberede Exchange med, når den skal snakke sammen med et
mailprogram på en mac?

Mvh Henrik.

Fra : Morten

Dato : 14-01-04 10:35

Henrik <henrik.dencker@rc-media.dk> wrote:

> Er der i det hele taget noget jeg skal
> huske at forberede Exchange med, n?r den skal snakke sammen med et
> mailprogram p? en mac?

yep "Exchange for web" (mener jeg det hedder)

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 14-01-04 23:33

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> yep "Exchange for web" (mener jeg det hedder)

Der er en detaljeret liste over opsætning her:

<http://www.entourage.mvps.org/faq/exchange_server.html>

Skal selv deltage*) i migrering af mailservere fra hhv. Exchange 5.5 og
low-end Windows-baseret POP3/IMAP/Webmail server til Exchange 2003 om 14
dage.

*) Er så heldig at budgettet tillader ekstrem hård brug af
konsulenttimer, så jeg skal bare tage mig af Mac-test og det rent
driftsmæssige. Det er et krav til konsulentfirmaet, at Exchange-serveren
kan nås fra - som minimum - Entourage, gerne også Mail (10.3)

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Henrik

Dato : 15-01-04 09:46

> Der er en detaljeret liste over opsætning her:
>
> <http://www.entourage.mvps.org/faq/exchange_server.html>

Jeg fandt et punkt som mindede meget om den fejlmeddelse jeg får:

I receive the following error....

"An error occurred on the IMAP server."

"A connection failure has occurred."

"Error: -23012"

It could be either something miss-configured on the client end or on the
server end for the users.

On the server end you can try comparing the settings of a good user and a
bad user in Active Directory (you can bring up the account dialogs for both,
and compare the items in all 15 tabs...)

On the client side you can do the same in Entourage. It might also be worth
looking in the System network preferences to make sure nothing is different
there.

You can also create new identities in Entourage on the various machines
which will allow you to try to configure one of the failing users on a
machine that was working, and the other way around too. That may help figure
out if it is a client side or server side problem.

.......Men jeg kan ikke finde fejlen.

Mvh Henrik

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-01-04 15:37

"Henrik" <henrik.dencker@rc-media.dk> writes:

> Jeg vil gerne have Outlook eller Entourage til mac til at køre sammen med en
> Exchange server. hvilke ting gør sig gældende for at få det til at virke?

Svjh skal du bare have Entourage X fra seneste Office pakke.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 13-01-04 22:21

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

> Svjh skal du bare have Entourage X fra seneste Office pakke.

Forudsætning: Exchange 2000 eller 2003. Dur ikke med Exchange 5.5.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard