Topcom WBR 611 info ønskes
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 13-01-04 13:17

Ser Netto har Topcom trådløst på tilbud, men er det noget værd.

Skal i givet fald både bruge USB adapter og et PCMCIA kort. Hvor langt
rækker disse enheder gennem vægge/murværk ? 5 meter 10m 50m ???

Lad høre om det er noget jeg skal bruge penge på

mvh haug

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-01-04 14:26

On Tue, 13 Jan 2004 13:17:12 +0100, "Johnny Haugaard"
<hau@image.dk> wrote:

> Ser Netto har Topcom trådløst på tilbud, men er det noget værd.

Jeg plejer at sige: "Good, fast, cheap -- Pick any two".

I dit eksempel med Topcom er "cheap" allerede valgt, så regn med,
at det enten ikke er særlig godt, eller at det ikke er særlig
hurtigt.

Personligt ville jeg ikke i dag købe noget, der ikke kan køre
WPA, og jeg ville nok vælge 802.11g, hvis jeg ikke var meget på
røven den måned.

> Skal i givet fald både bruge USB adapter og et PCMCIA kort. Hvor
> langt rækker disse enheder gennem vægge/murværk ? 5 meter 10m 50m ???

Rækkevidden afhænger af en lang række parametre som hvilket
udstyr det er med hvilke antenner, hvilke materialer man skal
igennem, hvilke materialer, der kan skabe reflektioner etc.

Kort sagt er ret svært at sige noget fornuftigt om, uden faktisk
at måle det.

> Lad høre om det er noget jeg skal bruge penge på

Det er jo så billigt, at man stort set bare kan smide det ud,
hvis det ikke virker.

-A

Fra : T. Petersen

Dato : 13-01-04 14:31

Jeg har købt et "sæt" i går og det rækker fint fra min stue og ned i
kælderen gennem et betondæk - afstanden er ca. 12 meter i direkte
linie.

vh Torsten

Specifikationerne siger fra 30-80 m indendørs og op til 350 meter
udendørs