Nokia 6100 softwareopdatering
Fra : Toki Lee

Dato : 13-01-04 11:16

Hej NG,

Min Nokia 6100s software version er 4.7 og den nyeste er 5.16 ifølge
mobilsiden.dk. Hvilke forbedringer er der i den nyeste version? Skal jeg
opdatere min mobil eller lade være? Tusind tak!

Hilsener,
Toki

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 13-01-04 18:40

> Hej NG,

Hey

> Min Nokia 6100s software version er 4.7 og den nyeste er 5.16 ifølge
> mobilsiden.dk. Hvilke forbedringer er der i den nyeste version? Skal jeg
> opdatere min mobil eller lade være? Tusind tak!

Der er kommet lidt nyt. Blandt andet kan jeg nævne muligheden for at
"konfigurere" den tast som ellers blot bragte en til "Navne" så den i stedet
bliver en "Gå til" tast hvor du selv bestemmer (næsten da) hvor du bliver
bragt når du trykker på "Gå til". Jeg har f.eks sat den til "Indbakke" som
første prioritet og anden prioritet er så "Navne".

> Hilsener,
> Toki

Mvh.

Kenneth

Fra : martiin

Dato : 20-01-04 12:26

Hej Toki.

Jeg har lige fået opdateret min 6100 til version 5.16 og det har
afhjulpet et problem med at min telefon gik i baglås når jeg brugte
alarmfunktionen...ud over dette er der bl.a. følgende ændringer:

*tasten "navne" kan nu defineres som en "gå til" tast...denne kan du
bruge som genvej til f.eks. din indbakke osv...
*små ikoner for tastaturlås, lydløs og sms-besked i højre hjørne af uret
når pauseskærmen er aktiveret.
*der er tilføjet en telefonbogs-menu som menu 3 (alle andre menuer
bliver dermed rykket et hak...)
*der er tilføjet en menu 14 der svarer til din "gå til" tast.
*når du justerer bl.a. din ringetone-styrke så er der nu bjælker der
indikerer lydstyrken i stedet for teksten "niveau1/niveau2 osv.
*klar forbedring i kalenderfunktionen, sådan at du nu kan bladre frem og
tilbage i datoerne med venstre og højre piletast mens du står under
"dagens noter"...du behøver altså ikke at gå tilbage og vælge en ny dato
og derefter "dagens noter" for at se aftaler de følgende dage.
*nye versioner af "converter" og "world clock"...men det er ikke noget
man lægger mærke til umiddelbart.

mvh.
Martin

http://www.kandu.dk/

Fra : martiin

Dato : 20-01-04 23:12

Hej Toki...jeg har lige fået ver. 5.16 i min 6100 og her er ændringerne
fra ver. 4.7 til 5.16

V5.16 26-09-03
Call and network management:
If ALS is active, activation/deactivation of call waiting via menu is
done for both lines
Auto answering call in CARKIT-126 is no longer dependent on state of car
battery
Messaging:
New menu item "Use detail" in MMS Inbox -> Options
Browser:
Continue WAP session after downloading a midlet is possible
Games and Applications:
Bounce version updated (1.13 -> 1.17)
Converter II version updated (1.7 -> 1.8)
World clock II version updated (1.9 -> 1.10)
Java:
"Check version" menu changed to "Update version" in options list
SIM:
AT + CIMI command is supported
Auto-reboot when using specific SIM cards is prevented
Storage of multiple OTA settings possible
User Configurable right Soft Key has been added
Go to -menu with sub-menus have been added
Personal shortcuts sub-menu in Settings menu has been added
Additional Phone book -menu has been added
Calendar improvements (View successive days of notes with fewer key
presses possible. Improved way of scrolling through notes)
New icons is power saving mode have been added
Numeric sign (\\123) has been integrated into the header text when
entering the following editors: Countdown timer, Clock, Date, Alarm
clock
In Settings -> Tone settings: Ringing volume + Keypad tone now shows
bars instead of a list
Copyright info for tones have been attached

mvh.
Martin

http://www.kandu.dk/