IE popup blocker
Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-01-04 10:10

Hej NG

Jeg mener jeg har hørt at IE6 får en popup blocker ved næste update.

- Er det rigtigt ?
- Og hvornår er den spået til at komme ?

PS. har søgt på http://msdn.microsoft.com/ieupdate/ dog uden held

Hintzmann c",)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-04 10:51

Martin Hintzmann Andersen skrev:

> Jeg mener jeg har hørt at IE6 får en popup blocker ved næste
> update.

IE6.0.xxxx? - eller IE7?

Jeg har ikke hørt noget om det, men det forekommer såre logisk at
MS vil putte en pop op-blokker i en ny udgave af IE. Det er jo
stort set den eneste browser der ikke allerede har det indbygget.

Men jeg har tidligere set udtalelser der hævder at IE ikke længere
udvikles som enkeltstående program. Nye udgaver af IE skulle alene
udsendes som en integreret del af nye styresystemer.

Jeg tvivler på at MS vil udgive en pop op-blokker som udvidelse
eller sikkerhedspatch til IE6 - men jeg vil ikke blive ked af det
hvis jeg tager fejl.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-01-04 11:23

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> IE6.0.xxxx? - eller IE7?

Kommer inden sommer i IE 6.05 som en del af Windows XP Service Pack 2

> Jeg har ikke hørt noget om det, men det forekommer såre logisk at
> MS vil putte en pop op-blokker i en ny udgave af IE. Det er jo
> stort set den eneste browser der ikke allerede har det indbygget.

Ja, jeg skulle bruge informationen til en produkt der netop brug popup-løsninger.
Så det skal laves om inden sommer

> Men jeg har tidligere set udtalelser der hævder at IE ikke længere
> udvikles som enkeltstående program. Nye udgaver af IE skulle alene
> udsendes som en integreret del af nye styresystemer.

Under download kan du finde IE 6 Update v.04 (IE6.04)

Så må du være glad nu

Hintzmann c",)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-04 13:38

Martin Hintzmann Andersen skrev:

> Så må du være glad nu

Ja. Det er selvfølgelig lidt vemodigt at skulle sige farvel til et
af de virkelig gode argumenter for at få folk til at prøve andre
browsere end IE, men alt i alt synes jeg at det er positivt hvis
den mest udbredte browser pt også får pop op-blokering indbygget.

Ved du eller andre om opdateringen forbeholdes XP-brugere? Jeg kan
se at den nuværende pakke kun virker under XP, men ikke om der
kommer senere opdateringer til ældre windowsudgaver.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-01-04 14:01

> [...]
> se at den nuværende pakke kun virker under XP, men ikke om der
> kommer senere opdateringer til ældre windowsudgaver.

Pas, det ved jeg ikke.

Men IE6.05.0008 som er beta-beta-beta kan godt køre på min Win2k.
http://microsoft-beta.net/iexplore

Jeg ved dog ikke om kernen stadig er min IE6.0

Hintzmann c",)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-01-04 16:31

On Tue, 13 Jan 2004 13:38:25 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>browsere end IE, men alt i alt synes jeg at det er positivt hvis
>den mest udbredte browser pt også får pop op-blokering indbygget.

Men hvis 99% af alle brugere (og ikke blot 1-10% af alle brugere) har
anti-popup, vil behovet for popup-blokering samtidig forsvinde, idet
popups ikke længere vil være en del af en brugbar reklameform for
annoncører.

I stedet kan man nok forvente en del flere clickthrough-sider og
lignende, der ikke er lige så let at smyge sig udenom.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: ikke (og ikke ik)

Fra : Torben Nielsen

Dato : 13-01-04 11:01

Martin Hintzmann Andersen wrote:
> Hej NG
>
> Jeg mener jeg har hørt at IE6 får en popup blocker ved næste update.
>
> - Er det rigtigt ?

Ja, prøv at søge efter test af service pack 2 til Windows XP, så
vil du kunne finde artikler hvoraf det fremgår at IE vil få
mulighed for at blokere popups.

> - Og hvornår er den spået til at komme ?

Det finder du også svar på i samme artikler, mener det er til sommer.

Mvh.
Torben

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-01-04 11:16

Torben Nielsen wrote:

> [...]
> blokere popups.

> Det finder du også svar på i samme artikler, mener det er til sommer.

Takker fandt hvad jeg søgte her:
http://www.gemal.dk/archives/000361.html

<cite>
You won't need to wait for Longhorn in late 2005 to get pop-up ad blocking in Microsoft Internet
Explorer (IE). Microsoft will release IE 6.05 as part of Windows XP Service Pack 2 (SP2), which
is due in the first half of 2004.
</cite>

Hintzmann c",)