Asus A7V266-C og AMD Athlon XP 2200
Fra : Kim Jespersen

Dato : 13-01-04 05:40

Hej NG

Jeg har siddet og læst tingene herinde igennem og mener ikke at jeg er
kommet tættere på en løsning på mit problem.

Problemet er at jeg lige har købt en AMD XP 2200 som skulle monteres på
mit bundkort, som er et Asus A7V266-C.
I manualen til bundkortet står der en masse ting, men ikke om der er
hastighedsbegrænsning på CPU størrelsen.
Derfor må jeg gå ud fra,at CPU'en er ok til bundkortet, eftersom
bundkortet kører både 200 og 266 på bussen.

Men da jeg smed CPU'en i, så hang computeren pludseligt og jeg kunne
vælge en 1350 Mhz med 100 Mhz på bussen og en 1800 Mhz med 133 Mhz.

Jeg valgte selvfølgelig den på 1800, eftersom det er min processor og så
hang den. Så valgte jeg 1350'eren og så hang den.

Der står så flot i manualen til bundkortet at kan hænge, men hvordan
dælen løser jeg det?

Jeg har forsøgt Bios update, men den nyeste Bios virkede ikke og den
anden mulighed er den jeg har på Cd.

Håber der er et klogt hoved, der kan hjælpe mig for jeg vil da meget
gerne kunne bruge det.

Køleren er en Glacialtech og den var monteret korrekt.

på forhånd tak

Kim

Fra : Leony

Dato : 13-01-04 15:42

In news:400376a8$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Kim Jespersen <No@Spam.dk> typed:

> [...]
> Derfor må jeg gå ud fra,at CPU'en er ok til bundkortet, eftersom
> bundkortet kører både 200 og 266 på bussen.

Lad være med at "gå ud fra". Du kan tjekke CPU supporten på Asus'
hjemmeside:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Så vidt jeg kan se, så skal dit board være PCB version 2.00 for at
understøtte din processor. BIOS skal være 1010.

PCB versionen plejer at står mellem PCI-slot 2 og 3 eller i et hjørne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kim Jespersen

Dato : 13-01-04 17:15

Problemet er løst. Jeg fandt en Bios update der duede

Fra : Henning Kviesgaard

Dato : 13-01-04 22:13

Jeg har haft samme problem men fik ikke løst problemet
Jeg prøvede med flere forskellige Bios opdateringer

Svar venligst tilbage tak

Henning

Fra : Kim Jespersen

Dato : 13-01-04 23:08

Henning Kviesgaard wrote:
> Jeg har haft samme problem men fik ikke løst problemet
> Jeg prøvede med flere forskellige Bios opdateringer
>
> Svar venligst tilbage tak
>
> Henning

Jeg fandt ud af at A7V266-C tilsyneladende bare ikke understøttede XP
2200+ (Min nye) og XP 2600+, mærkeligt i mine øjne at det netop var de 2
CPU'er, når der nu er en 2400+, men sådan var det.
Du skal ikke bruge Asusupdate, for den virker åbentbart ikke. Så jeg
fandt det på www.asus.de, da mit bundkort tilsyneladende heller ikke
eksisterer i England, men det gør den i Tyskland.
Så vidt jeg kunne se på min nye Bios (1014) var, at den skulle virke til
alle bundkort i "den" årgang, årgangen med mit bundkort.

Så prøv at finde dit bundkort på .de og se om det ikk virker.
Du opdaterer vel fra DOS ved brug af Aflash??

Hilsen
Kim

Fra : Jesper

Dato : 14-01-04 14:56

Jeg tor på du mener at siden skulle hedde www.asuscom.de !! *SS*

Den side du linker til viser nogen varehuse der er til salg, men okay har du
lige et par millioner euro, så er det også et fint sted *GG*

MVH

Jesper

Fra : Kim Jespersen

Dato : 14-01-04 17:06

Jesper wrote:
> [...]
>
> Den side du linker til viser nogen varehuse der er til salg, men okay har du
> lige et par millioner euro, så er det også et fint sted *GG*

Ok, men det skal i hvert fald være den side som du kommer til hvis du
linker fra .com adressen