cichlider.....???
Fra : Rh

Dato : 12-01-04 23:20

Nogle cichclider der yngler meget, endten mundrugrer eller i huler....
Er der nogen der kan hjælpe mig med navnen nogle arter???

Mvh
RH

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 12-01-04 23:52

Rh wrote:
> Nogle cichclider der yngler meget, endten mundrugrer eller i huler....
> Er der nogen der kan hjælpe mig med navnen nogle arter???
>
> Mvh
> RH

Pelvicachromis pulcher ( den almindelige kribensis ), P. subocellatus og P.
taeniatus er meget ynglevillige hulelegere. Det samme gælder i øvrigt
Nanochromis nudiceps.

Pseudocrenilabrus multicolor / philander ( ægyptisk mundruger ) er også nem.
--
Volds
Hasta La Victoria Siempre!

Fra : Finn Jespersen

Dato : 14-01-04 17:59

Prinsessecichlider fra lake Tankanyika.. er oplagte har 5 stk og har haft
unger nu for 5 gang... jeg købte den for 2 mdr. siden.. en del går tabt...
men de er meget aktive og fornøjelige..
mvh
Finn

Fra : Frank Gregersen

Dato : 23-01-04 18:28

Archocentrus nigrofasciatus, eller på dansk, zebracichliden er også en
temmelig produktiv fisk. Den har ungerne i en fordybning i bundlaget, bl.a.
Men der er mange andre cichlider der er ufatteligt produktive, bare man lige
ved hvordan!
MVH Frank Gregersen

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-01-04 11:55

"Frank Gregersen" <frankgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bl.a.
> Men der er mange andre cichlider der er ufatteligt produktive, bare man

Jeg ved godt, at det ikke lige er det spørgsmålet går på, men alligevel.
Hvis du finder en ciklide der yngler meget, så får du et stort problem
med tiden, når alle
de mange unger skal flyttehjemme fra. Det er de færreste akvariebutikker
der vil give noget for
f.eks zebraciklider, end sige have dem.

Carsten