opsætning af accespoint
Fra : Søren Madsen

Dato : 12-01-04 22:51

Jeg har købt et Linksys accespoint WAP11 samt et pcmciakort WPC11. kortet er
installeret og stikkene sat i accesspointet og det fungerer fremragende.
Jeg kan bare ikke komme til at køre opsætningen til accespointet, hvilket
jeg går ud fra er nødvendigt for at kryptere. Opsætningsprogrammet giver
nedenstående medelelse:
"unable to locate an accesspoint", hvilket er lidt underligt, da jeg fint
går på nettet.

Jeg kan se at jeg også har nogle muligheder for "data encryption" i "network
connections" i kontrolpanelet (XP). Er det tilstrækkeligt? Jeg kører kun
denne ene bærbare på nettet via accespointet, hvis det gør nogen forskel.

Søren

Fra : Allan Bruhn

Dato : 13-01-04 12:49

prøv at tast ipén på dit accespoint ind i din browser, mener login er admin
og pass 1234

Fra : Jan Bachman

Dato : 13-01-04 20:11

>prøv at tast ipén på dit accespoint ind i din browser, mener login er admin
>og pass 1234

Tæt på. Login er altid blankt. Default password er "admin".

/Jan

Fra : Søren Madsen

Dato : 13-01-04 23:13

hvordan finder jeg ip'en på accespointet, og hvor i browseren skal det
indtastes?
Søren

Fra : Jan Bachman

Dato : 14-01-04 01:23

>hvordan finder jeg ip'en på accespointet, og hvor i browseren skal det
>indtastes?
Jeg mener den default IP-adresse på WAP11 er 192.168.1.251.
Du taster bare IP-adressen i adresselinjen i din browser, som var det
en www-adresse.

Sørg for at din PC har en IP-adresse i samme område, f.eks.
192.168.1.1. Ellers risikerer du, at de ikke kan snakke sammen.

/Jan

Fra : BOH

Dato : 14-01-04 18:52

"Søren Madsen" <soerenmadsenFJERNDETTE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan finder jeg ip'en på accespointet, og hvor i browseren skal det
> indtastes?
> Søren

Du kan gå på internet, så jeg går ud fra at din TCP/IP kører.

Vælg Start -> Run
Skriv cmd
tryk enter

Nu har du en kommandoprompt

skriv ipconfig
tryk enter

default gateway = dit access point (f.eks. 192.168.1.1)

start Internet Explorer og skriv http://192.168.1.1
tryk enter

Så burde du se web-interfacet på din LinkSys.

--Morten

Fra : Søren Madsen

Dato : 15-01-04 00:27

når jeg gør som du foreslår kommer jeg ingen vegne i browseren med
ip-adressen. Skal jeg bruge subnet mask og def. gateway til noget?
under ip-adresserne er en anden besked:
ethernet adapter local area connection:
media state: media disconnected.