T610 VS Z600
Fra : Jesper Vels

Dato : 12-01-04 22:00

Hej

Jeg står og måske vil ha ny mobil... jeg har pt en nokia 3650 er ved at være
træt af den mursten... så jeg har vært ved at se på T610 (har set den og
prøvet den lidt) og Z600 (kun set den på SE hjemmeside) Hvad vil folk
anbefale? For jeg kan se der er ikke stor prisforskel mellem dem uden ab når
man ser på mobilpriser.dk

Hvilken af modellerne syndes folk der er nemmest at skrive på?

Hvilken af dem har det bedste display?

Skal man ikke have dem? skal man vente på T630?

Nogle ting jeg ikke ved om de kan håber nogle der kan svare...
Synk. kalender og kontakter med outlook?
Hente mail via IMAP (alm og evt. html mails)?

Mvh
Jesper Vels

Fra : Zulu

Dato : 12-01-04 23:00

Jesper Vels wrote:
> [...]
> Synk. kalender og kontakter med outlook?
> Hente mail via IMAP (alm og evt. html mails)?

Z600 er meget tyk, næsten dobbelt så tyk som T610. Jeg ville nok vente på
T630 med TFT skærm.

Prøv at smutte en tur forbi her:
www.esato.com
www.clubsony-ericsson.com
http://www.mobile-review.com/index-en.shtml
www.gsmarena.com

Zulu

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 12-01-04 23:19

"Jesper Vels" <jesper@vels.dk> skrev i melding
> [...]
> Synk. kalender og kontakter med outlook?
> Hente mail via IMAP (alm og evt. html mails)?

De to mobilene har et ytterst forskjellig utseende. Z600 er også en
"mursten" men i et adskillig mer hendig format enn 3650.

Inni er det mye det samme på begge telefonene. Den største forskjellen er at
Z600 har et TFD-display, som bokstavelig talt får T610s STN-display til å
blekne. Fargene er kraftigere, og displayet er mer lyssterkt, og lettere å
se i sollys. En forskjell som kanskje kan være utslagsgivende ved valg
mellom de to.

Videre har Z600 et meget behagelig tastatur, selv om man ikke skulle tro at
et tastatur som ligger helt plant med omgivelsene ikke er noe godt. Men det
er det. Navigasjonstastene er også meget behagelige.

Videre virker det som at radiofølsomheten er merkbart bedre i Z600. Dette er
viktig i områder med dårlig dekning. I og med at Z600 er større enn T610
(når den er oppklappet) formoder jeg at Sonyericsson har hatt bedre plass
til å forbedre antennen på. Radiofølsomheten i T610 var middels, og T68 var
ikke det en gang.

Z600 har utskiftbare deksler, men dekslene er kun til pynt. De ligger utenpå
selve telefonhuset, og sitter godt fast. Det er ikke knirkelyder av dem.

En liten kuriositet: På Z600 er den lille blinkende lysdioden som viser at
telefonen er tent, atter til stede. Men i motsetning på en del Ericsson- og
Sonyericssonmodeller, er den liten og diskret.

Dersom du kan leve med en liten "mursten", er Z600 å anbefale. Alternativt
kan du vente på T630, eller vurdere Samsung SGH-E700.

Les gjerne denne testen fra Mobile Burn. Testeren var meget skuffet over
enkelte ting med T610, men er meget fornøyd med at det meste av dette er
forbedret i Z600: http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=492

Mvh

Thorolv Valentinsen