Golf II
Fra : micjan

Dato : 12-01-04 20:43

Jeg har problemer med at min Golf 1,8 mister vakum når jeg kører. Det kan
jeg se på den pik (på venstre side af karburatoren når man står forfra) der
går ud og skubber på gassen som jeg mener kun skal bruges når den er kold.
Jeg har skiftet slangen fra indsugningsmanifoldet da den var mør. Det hjalp
ikke. Hvad kan det så være der er galt?

Bilen gør det (sjovt nok mange gange når jeg kører over farøbroen når der
ikke er nødspor) at den begynder og ikke vil tage gas ordentligt og lyder
som den forsluger sig e.l.. Den kan med nød og næppe køre. Så skal jeg ind
til siden og slukke den i 5 sek. og starte den. Så kører den igen.
Det er et meget kedeligt problem da den ikke gør det hele tiden.

Jeg ved det med vakummet fordi jeg - en gang den gjorde - skyndte mig at
åbne motorhjelmen. Da jeg startede den igen efter at have slukket den, var
den trukket ind og bilen kørte fint igen.

Håber på et godt svar. Mvh. Michael Nielsen

Fra : David Bjergsø

Dato : 13-01-04 10:21

"micjan" <micjan74@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
der
> går ud og skubber på gassen som jeg mener kun skal bruges når den er kold.

Det er nu en pal, ikke en pik det er til automatisk tomgangsregulering,
tro mig den går dårligt i tomgang, hvis ikke denne virker.

> Jeg har skiftet slangen fra indsugningsmanifoldet da den var mør. Det
hjalp
> ikke. Hvad kan det så være der er galt?

Det er også tit den der laver ballade, da den så trækker falsk luft ind i
den sidste cylinder.

> [...]
> den trukket ind og bilen kørte fint igen.
>
> Håber på et godt svar. Mvh. Michael Nielsen

Mest af alt, lyder det faktisk som om at du har "glemt" at putte
karburatorsprit i den. det lyder præcis som det der sker når karburatoren
fryser til. Prøv lykken, det er billigt at teste.... husk at læase
blandingsforholdet bag på flasken, da det ikke har den store effekt hvis du
putter for lidt i....det sjove er at min kone havde præcis samme problem i
går (den 12-01) af samme årsag.....

/David

Fra : Soren Kuula

Dato : 13-01-04 13:37

Hej David,
> [...]
> putter for lidt i....det sjove er at min kone havde præcis samme problem i

Har den ikke opvarmet karburator, sådan en, eller virker det ikke
effektivt ?

MVH
Søren

Fjern de 4 bogstaver i min mailadresse som er indsat for at hindre s...
Remove the 4 letter word meaning "junk mail" in my mail address.

Fra : David Bjergsø

Dato : 13-01-04 13:40

"Soren Kuula" <dongfangspam@bitplanet.net> wrote in message
> Hej David,
>
> Har den ikke opvarmet karburator, sådan en, eller virker det ikke
> effektivt ?

Det sker som regel i opvarminingsfasen at den når at fryse. Derefter bliver
bilen helt åndsvag og vil ikke tage gas, og hopper og danser... giver man
den så lige 3-5 min til at sunde sig på før man starter igen, kan bilen køre
upåklageligt derefter.

Jeg ved ikke om der er opvarmet karburator, men det er der jo nok, det kan
også være tilfældet at det lille rør der går fra manifolden og op til
luftfilterkassen, mangler eller er faldet af i den ene ende, dermed bliver
luften ikke opvarmet...

/David

Fra : micjan

Dato : 13-01-04 16:57

Mange tak for svaret.
Jeg har dog prøvet karburatorvæske én gang men jeg kan jo prøve igen.
Men jeg har stadig en mistanke til noget vakum mht. den PAL .
Mon karburatoren styrer noget af det vakum. Der er sku så mange slanger. Kan
man få et diagram over forbindelserne?
Den har i øvrigt gjort det siden september. Så jeg mener derfor ikke det er
frost.

- Michael

Fra : David Bjergsø

Dato : 14-01-04 09:54

> [...]
> man få et diagram over forbindelserne?
> Den har i øvrigt gjort det siden september. Så jeg mener derfor ikke det

Hvad hedder din karburator ?... måske ligger jeg inde med noget du kan bruge
til at checke forbindelserne.

Evt kunne du checke om din benzinppumpe leverer nok tryk, eller måske er din
benzinslange mør, så den kan trække luft med ind i benzinslangen, det kan
give nogle gode kænguru hop. måske er der undertryk i din tank, suger den
luft når du piller benzindækslet af ?

/David