Overførsel af data fra Mac til pc
Fra : Anders Hougaard

Dato : 12-01-04 20:40

Hejsa,

Jeg vil gerne overføre en større mængde data fra en Mac til en pc, men jeg
ved ikke lige hvordan....Nogen der har erfaringer med det?
Tillægsspørgsmål: Er det rigtigt, at man kan overføre data mellem 2 pc'er,
bare ved at forbinde dem med et krydset netkabel?

Mvh

Anders

Fra : Benjamin

Dato : 12-01-04 20:56

Anders Hougaard wrote:
> [...]

Jeg vil tro du kan bruge et krydset kabel. Så skal den ene af maskiner bare
sættes op til at kunne "snakke" med den anden. F.eks. AppteTalk
understøttelse på PC'en.

Jeg har engang fået en Mac med OS9.x til at "snakke" med Microsoft netværk,
men kan sgu' ikke huske hvordan.

Korrekt.

/ Benjamin

Fra : BOH

Dato : 15-01-04 01:50

"Anders Hougaard" <ifuwantitjust@sk.me> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>

> Jeg vil gerne overføre en større mængde data fra en Mac til en pc, men jeg
> ved ikke lige hvordan....Nogen der har erfaringer med det?

Hvis du kører OS X:

Del en mappe på PC'en

På Mac'en vælg GO -> Connect to server: tast smb://minpc/share

Ellers skal du have fat i f.eks.
1) PC MacLan til Pc, som er en MacServer (AppleTalk / Tcp/Ip)
2) Dave til Mac, som giver din Mac NetBios understøttelse (PC netværk)

--
Morten