SMS-gateway
Fra : Keld Sørensen

Dato : 02-01-01 14:09

Kender nogen et tlf.nr. på en offentlig
SMS-gataway ?

Der er nogle metoder til at sende SMS med, hvor
der sendes via f.eks.
Outlook - det er IKKE denne løsning jeg er ude
efter.

Altså et tlf.nr. som kan ringes op direkte fra et
VB-program
og sende en SMS-besked.

mvh Keld Sørensen

Fra : Morten Trab \(JPS2MT~

Dato : 02-01-01 16:52

Kan du ikke bruge Tele DK's SMSC nummer?? (Det virker ganske vist, mig
bekendt ikke med ISDN, men kun analoge modems)

Mvh. Morten

Fra : Keld Sørensen

Dato : 02-01-01 21:31

Hvad er det for et nummer ?

"Morten Trab (JPS2MT)" <morten@trab.dk> skrev i en
meddelelse news:92ste1$p2r$1@news.cybercity.dk...

Fra : Morten Trab \(JPS2MT~

Dato : 03-01-01 13:57

Det er +45 43625250

Fra : Hans H. Pedersen

Dato : 03-01-01 21:11

Kan jeg ikke få en nærmere forklaring på, hvordan man bruger dette
nummer. Det er måske noget jeg kan bruge. Jeg er ikke særlig erfaren med
VB og slet ikke hvor Internettet er indblandet i programmerne. Jeg
bruger ver. 5

Det jeg søger er noget code, så jeg kan få forskellige tekststumper som
mit VB program skriver i en textbox, sendt som SMS til min mobiltelf.

Mit program skal overvåge mit varmesystem gennem nogle sensorer der er
tilsluttet nogle eksterne porte tilsluttet min PC, når en sensor er
aktiv skriver programmet i en textbox en tekst, tilhørende den sensor
der er aktiv (e.eks. "temperaturen er for høj"). Nu ville det jo være
alletiders, hvis jeg kunne få disse tekster sendt ud til min Mobi-Mobi,
så jeg ikke behøvede at sidde klistret til min skærm, for at følge med i
varmesystemet

Jeg håber ikke at det lyder alt for fjollet

MVH. H@ns H.

Fra : Morten Trab \(JPS2MT~

Dato : 04-01-01 01:39

Jeg kunne også godt tænke mig at se hvordan man få VB til at ringe til det
nummer, og sende SMS via dette...

Måske der kommer noget brugbart...

Mvh. Morten

Fra : Frank Hansen

Dato : 28-02-01 06:52

Hejsa,

Kan se det er et stykke tid siden der blev skrevet i tråden her.

Er det stadig aktuelt, da jeg har noget kode der i hvertfald virker for mig.
(Til at sende mere end én besked, i både VB 5 og VB 6)

Mvh. Frank.

(Sorry Morten, jeg kom til at trykke på Reply istedet for Reply Group første
gang. - Så der ligger nok en hilsen i din postkasse

Fra : Niels Henriksen

Dato : 28-02-01 10:08

"Frank Hansen" <fhansen@spinner.dk> wrote in message

> Er det stadig aktuelt, da jeg har noget kode der i hvertfald virker for
mig.
> (Til at sende mere end én besked, i både VB 5 og VB 6)

Det er da stadig aktuelt

Jeg ivl gerne se koden.

--
Niels Henriksen
Systemudvikler

Fra : Keld Sørensen

Dato : 03-01-01 23:12

Koden er meget simpel, men problemet er bare, at
det ikke virker !

"Hans H. Pedersen" <hhkp@post4.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3A53876B.809B8CEE@post4.tele.dk...

Fra : Keld Sørensen

Dato : 03-01-01 16:45

Jeg HAR prøvet at bruge dette nummer, MEN
jeg kan KUN få lov at sende ÈN SMS besked.

Den allerførste jeg prøvede med gik igennem,
hvorimod
alle senere godt nok bliver 'modtaget' af
nummeret, men
beskeden bliver ALDRIG sendt videre til den
pågældende
mobiltelefon.

Der må vel også være noget med betalingen -
hvordan finder
SMS-serveren ud af, hvem der skal betale for
beskeden ?

"Morten Trab (JPS2MT)" <morten@trab.dk> skrev i en
meddelelse news:92v7jh$3p6$1@news.cybercity.dk...