Kan ikke køre 2100+ på CPU
Fra : John Nissen

Dato : 12-01-04 19:07

Hej!

Da jeg har en CPU 2100+ XP, skal CPU-frekvensen stilles til 133 Mhz i stedet
for 100 Mhz på bundkortet.

Problemet er bare at når jeg gør det, låser systemet under opstart.

Jeg fandt ud af at min strømforsyning nok var for svag (250 W), og har
derfor nu monteret en ny 360 W.

Men problemet er der stadig. Hvad kan være grunden til at PC'en "fryser"
under opstart?

Min system er følgende:

CPU: AMD Athlon XP 2100+
Bundkort: ECS - K7VTA3 Socket A
Grafikkort: Daytona GF 4 Ti4200 128 MB TV/out
RAM: 1280 MB DDR 184 Pins PC2700

På forhånd tak for hjælpen!

Fra : John Nissen

Dato : 13-01-04 06:52

Hvis I bedre kan hjælpe mig, hvis I har manualen kan den ses på
http://www.ecsusa.com/downloads/manual/k7vta331aeng.zip

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Fra : Leony

Dato : 13-01-04 15:48

In news:4002e24b$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
John Nissen <john_nissen@tdcadsl.dk> typed:

> Da jeg har en CPU 2100+ XP, skal CPU-frekvensen stilles til 133 Mhz i
> stedet for 100 Mhz på bundkortet.
> Problemet er bare at når jeg gør det, låser systemet under opstart.

Har det virket før eller er processoren lige monteret?

Hvilken BIOS version bruger du?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : John Nissen

Dato : 13-01-04 17:16

> Har det virket før eller er processoren lige monteret?
>
> Hvilken BIOS version bruger du?

Jeg har aldrig kunnet få den til at køre 2100+! Jeg har også opdateret min
BIOS til nyeste version. Virker stadig ikke!

Venlig hilsen,
John

Fra : Leony

Dato : 13-01-04 19:35

In news:400419c6$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
John Nissen <john_nissen@tdcadsl.dk> typed:

> Jeg har aldrig kunnet få den til at køre 2100+! Jeg har også
> opdateret min BIOS til nyeste version. Virker stadig ikke!

Måske har bundkortet en defekt.

Fra : Jan Vennike

Dato : 13-01-04 21:48

"John Nissen" <john_nissen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> CPU: AMD Athlon XP 2100+
> Bundkort: ECS - K7VTA3 Socket A
> Grafikkort: Daytona GF 4 Ti4200 128 MB TV/out

Har lige haft en lignende oplevelse med en kammerats PC.

Det var en gammel AMD 1.4, som aldrig kunne komme over 1.05.

Det viste sig at rammen var skurken.

Selv de var specificeret til at køre 133, kunne den ene klods ikke komme
over 100. Den anden kunne trods alt nå de 130, så den kom næsten op i normal
hastighed.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : N´far

Dato : 13-01-04 22:19

(klip)
> Selv de var specificeret til at køre 133, kunne den ene klods ikke komme
> over 100. Den anden kunne trods alt nå de 130, så den kom næsten op i
> [...]
da alle dem på denne her NG med mere forstand end mig åbenbart er på ferie
skriver jeg lige en linie til dig. ( ved stadigvæk ik, hvor´n JEG låser
PCI/AGP Bus Speed på mit P4B266 Bundkort...og venter på et svar...)
prøv evt.
www.cpuid.com/download/cpu-z-120a.zip
210kb prg., aflæser bl.a. mem bus speed for hver Ram block installeret.
evt. kig efter:
PCI (33mhz) og AGP (66Mhz) Bus speed. Kan du låse den via Bios?

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 14-01-04 19:42

Jan Vennike skrev:
> [...]
>
> Selv de var specificeret til at køre 133, kunne den ene klods ikke
> komme over 100. Den anden kunne trods alt nå de 130, så den kom

Ovenstående skyldes typisk inkompatibilitet mellem RAM og bundkort.
Jeg havde problemet med et Epox 8K7A+ med TBird 1400 og PC2100 RAM. RAM'en
blev byttet og maskinen kørte derefter fint.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jan Vennike

Dato : 15-01-04 20:06

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg havde problemet med et Epox 8K7A+ med TBird 1400 og PC2100 RAM. RAM'en
> blev byttet og maskinen kørte derefter fint.

Det er også min konklusion - men hvem gider at bøvle med en gammel 1.4
Thunderbird med SD ram - det var kun hans nr 2 maskine, ikke den primære
(som jeg også har bygget til ham og som kører omkring 3 GHz

Fra : Jan Jensen

Dato : 18-01-04 17:34

Hej,

Tjek lige manualen med lup, for at se om der er noget
jumper haløj som skifter imellem 200Mhz og 266Mhz
på FSB (Front Side Bus)

Venlig hilsen Jan Jensen