Java i Mozilla 1.5
Fra : Kristian Thy

Dato : 12-01-04 17:52

Jeg har lige installeret Mozilla 1.5 fra scratch på min Rødhætte
7.3. Java virker ikke - når jeg fx går ind på http://znn.dk/java viser
boksen at Java er disabled, og der kommer en popupboks (fra Mozilla,
ikke fra siden) og spørger om jeg vil downloade Java.

The sordid facts:
* Jeg havde en Mozilla 1.4 der kørte fint med den J2RE 1.4.2_01 jeg
allerede har installeret.

* Jeg fjernede alt Mozilla-relateret inden jeg downloadede og
installerede 1.5, så jeg er rimelig sikker på det ikke er den gamle
installation der ligger og spøger.

* Jeg har lavet et symlink i $MOZILLADIR/plugins til
/usr/java/j2re1.4.2_01/plugin/i386/ns610-gcc32/libjavaplugin_oji.so.
Det er ejet af root, der også har installeret browseren.

* Jeg har også lavet et i ~/.mozilla/plugins som foreslået på
mozilla.org's "Getting Started". Det er ejet af mig, ikke root.

* I Preferences -> Advanced er der flueben ud for "Enable Java".

Kort sagt mener jeg at have gjort præcis det samme som jeg gjorde for
at få 1.4 til at køre med Java - er der nogen der kan hjælpe mig på
sporet af hvad jeg har overset? (Og ja, jeg har genstartet
Mozilla. Jeg havde den også lukket da jeg lavede symlinket.)

\\kristian
--
Give a man a match, and he'll be warm for a minute.
Set him on fire, and he'll be warm for the rest of his life.

Fra : Jacob Riis

Dato : 12-01-04 20:09

"Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige installeret Mozilla 1.5 fra scratch på min Rødhætte
> 7.3. Java virker ikke -

[snip]

Jeg har ikke en løsning på stående fod. Jeg vil blot lige oplyse at Mozilla
1.6 forventes at komme på onsdag. Når du alligevel starter helt fra bunden
kunne du måske overveje at vente lidt og så få 1.6 i stedet.

--
Jacob