Udseende i Mac OS X?
Fra : Joachim Lykke Anders~

Dato : 12-01-04 15:52

Hej,

Jeg har fået en henvendelse fra en bruger om at et stykke html ikke bliver
vist korrekt i Outlook Express på en Mac OS X, hvilket jeg så har forsøgt at
rette ud fra et screenshot og har det også fundet nogle småfejl i anden
browser.

Men hvordan ved jeg nu om det er blevet fikset, udover entet at købe en Mac
eller forstyrre brugeren indtil det fungerer? Jeg er bekendt med
http://www.danvine.com/icapture/ som viser et screenshot af siden, som den
ville se ud i Safari 1.1, men det er jo ikke Outlook Express :)

Nogle forslag?

--
Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-01-04 16:24

Joachim Lykke Andersen skrev:

> Men hvordan ved jeg nu om det er blevet fikset, udover entet
> at købe en Mac eller forstyrre brugeren indtil det fungerer?

Jeg er forholdsvis sikker på at Outlook Express - såvel i
Windowsudgaver som i Mac-udgaver - bruger IE til at vise html-kode.
Det løser selvfølgelig ikke dit problem, men du kan evt. prøve at
spørge om der er folk her der kan hjælpe (så vidt jeg husker har
Jesper Brunholm tilbudt sig tidligere).

> Jeg er bekendt med http://www.danvine.com/icapture/ som viser
> et screenshot af siden, som den ville se ud i Safari 1.1, men
> det er jo ikke Outlook Express :)

Det ville være lækkert med en tilsvarende side for IE5.1/5.2 til
Mac - jeg har også svare problemer med de browsere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : René Lønstrup

Dato : 12-01-04 18:19

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Det ville være lækkert med en tilsvarende side for IE5.1/5.2 til
> Mac

Hvis man kigger under "About" på siden, ser det ud til at han har en maskine
med IE 5.2.3 stående, men den er jo åbenbart ikke tilkoblet eller også
fungerer den ikke..

--
Mvh René Lønstrup
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-01-04 23:24

René Lønstrup skrev:

> Hvis man kigger under "About" på siden, ser det ud til at han
> har en maskine med IE 5.2.3 stående, men den er jo åbenbart
> ikke tilkoblet eller også fungerer den ikke..

Man kan også kigge i koden til formen, hvor følgende er
udkommenteret:

   <!-- <input type="radio" name="browser" value="2" /> <font
size="label">IE 5.2</font> -->

Jeg håber at det betyder at IE5.2-muligheden er på vej - og ikke at
den er pillet af fordi den ikke virker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Flemming Elimar Jen~

Dato : 11-02-04 22:03

Joachim Lykke Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
at
> rette ud fra et screenshot og har det også fundet nogle småfejl i anden

Jeg bruger Mac - med OS X
prøv at sende mig web adressen, så kigger jeg på det i Safari, IE 5.2

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne