Efterlysning på Mors
Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-01-04 14:01

Jeg har et fruentimmer jeg ikke kan få slået ihjel. Jeg har følgende
oplysninger:

Bodil Pedersdatter Harring, født 29 august 1799 i Galtrup sogn, Morsø
Nørreherred, Thisted amt. Forældrene var peder Nielsen harring og
Kirsten Poulsdatter Søndergaard.

Konfirmeret 2 oktober 1814 i Tødsø kirke

Får et uægte barn 4 august 1825, som døbes Peder Christian Nielsen.
Udlagt barnefader er ungkarl Niels Michelsen forhen tjenende Grdfæster
Mads Rais i Bjørndrup, for Tiden i Kjøbenhavn som Soldat. Hun opholder
sig ved fødslen hjemmew hos faderen, som nu er gårdfæster i Tødsø.

FT 1845: Tjenende hos gårdmand Jens Pedersen Balle i Tødsø.

Afgangslisten: 31 oktober 1847 fra Tødsø til Ørding. Husholderske
Tilgangslisten: 7 november 1847 fra Tødsø til Ørding. Tjenestepige

FT 1850: Husholderske hos enkegårdmand Jens Jensen Arbekmølle i Ørding

Gift 13 november 1851 med samme Jens Jensen

Jens Jensen døde 15 august 1867.

Herefter taber jeg sporet. Bodil er ikke død i Ørding sogn, ligesom
hun ikke ses at være død i sit fødesogn og omkringliggende sogne.

Hun kan jo være flyttet ind som aftægtskone hos den eneste søn, Peder
Christian Nielsen, men ham kan jeg ikke finde.

P.S. jeg har alle kirkebøgerne på Mors op til 1891, samt
folketællingerne på mikrofilmkort, men det er jo lidt håbløst at lede
alle sogne igennem.

Hjælp og gode tips til fortsat søgning modtages med tak.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Bent Mortensen

Dato : 12-01-04 18:32

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alle sogne igennem.
>
> Hjælp og gode tips til fortsat søgning modtages med tak.

Hej Kurt

Bodil Pedersdatter Harring er Død 25/10 1871 i Ljørslev Mors

Venlig hilsen
Bent Mortensen
PS: har du hvornår hendes forældre blev gift det er den 27/10 1797 i Øster
Jølby

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-01-04 19:24

Mon, 12 Jan 2004 18:32:14 +0100, skrev Bent Mortensen:

>Bodil Pedersdatter Harring er Død 25/10 1871 i Ljørslev Mors

Jamen, jamen..... hvad skal jeg sige? Tak er jo kun et fattigt ord.
Ljørslev var ikke lige et af de sogne jeg først havde i tankerne.
Hvordan i alverden kom du på den tanke. Har du alle kirkebøgerne
tastet ind i computeren?

>PS: har du hvornår hendes forældre blev gift det er den 27/10 1797 i Øster
>Jølby

Jo tak, jeg har træet rimeligt godt pyntet. De gamle er mine aner 84
og 85. Jeg nedstammer fra Bodils bror, Poul Pedersen Harring, som var
gift med Karen Andersdatter Nørgaard. Og gennem deres datter, Kirsten
Maries ægteskab med Jens Madsen Boll og deres søn, Anders Filtenborg
Boll i Erslev, er der kun er par trin frem til mig, nemlig gennem
datteren Marie Boll og så min far, Anders Filtenborg Hansen.

Undskyld den lange udredning, men da du jo selv er fra Mors, kunne det
måske interessere dig at vide hvem du hjælper ude i virkeligheden.

Endnu engang tak.