Suzuki Grand Vitara ?
Fra : Gaarde

Dato : 12-01-04 11:24

Hej

Jeg skal have mig en 4x4 til rimelige penge

Jeg har set på en ny Grand Vitara. Er der nogen der har noget godt/skidt at
sige om den.
Jeg skal mest bruge den til kørsel på asfalt veje, men kommer også på
skovveje og marker.

Jeg har også set på en RAV4, men den er kr. 50.000 dyrere og det er endda
uden klima, sædevarme.

Håber på lidt feedback.

Mvh
Mogens

Fra : Jess L Andersen

Dato : 12-01-04 11:54

Hejsa

Mogens skrev:
> Jeg har også set på en RAV4, men den er kr. 50.000 dyrere og det er endda
> uden klima, sædevarme.

Jeg har pt. en rav 4 van diesel, en bil der kan anbefales. Jeg har pt. kørt
70000 km i den og der har ikke være de store problemer med den. en Dyr og
dejlig bil (som de siger i UK: a hairdressers car)

Jeg er også interesseret i at høre lidt om Grand Vitera'en. (Rav'en skal
skiftes ud med en med bagsæde)

Specielt den lange udgave, Er der nogen der har prøvet den med 2.0 diesel
motoren?

Er den stærk nok til trække et ordenligt læs (læs: hestetrailer)?

Hvordan med bagbremserne?
Det er jo tromlebremser. Giver det anledning til nogen problemer?

Hvordan med rust? Er det ikke noget med at de er smalte i indien?

Fra : Rene´

Dato : 12-01-04 12:00

Jeg har også set på sådan en, men diesel motoren er 80000kr dyrer en
benzinmotoren. Det syntes jeg er tyveri.Hvis jeg var dig ville jeg gå efter
en nyrer brugt landcruiser.

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 12:03

> Hvis jeg var dig ville jeg gå
> efter en nyrer brugt landcruiser.

Enig, men husk lige at undersøge forsikringen på en hvidplade Toyota
Landcruiser først - den tror jeg ikke er billig!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Jess L Andersen

Dato : 12-01-04 12:14

Hejsa
Rene skrev :
> benzinmotoren. Det syntes jeg er tyveri.Hvis jeg var dig ville jeg gå
efter
> en nyrer brugt landcruiser.

Jeg har også overvejet det, meeeen ifølge bilbasen og bilzonen flyder det
ikke ligefrem nyere landcruisere (fra 2000 og frem) med bagsæde

Jeg har ledt og ledt de sidste måneder efter en 4x4 (softroader) med enten
tre sæder foran eller bagsæde som er til at betale, hvor der også er plads
til barnevogn og hund.

Landrover -> er for ukomfortabel at køre i, men fåes med tre sæder foran.

Chevorolet Tahoe -> tre sæder foran meen monster stor og rent ud sagt et
svin med brændstof. (er det ikke under 6 km pr liter?)

Tilbage er der sådan set kun suzuki'en, eller har jeg overset nogen?

MVH

Jess

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 12-01-04 14:22

SMALTE i Indien ??
Jow det gør de vist tit !!

Fra : Jess L Andersen

Dato : 12-01-04 14:34

> SMALTE i Indien ??
> Jow det gør de vist tit !!

samlet
--
MVH

Jess Andersen

Fra : CALLEBØH

Dato : 12-01-04 14:42

Ja selvfølgelig - Der var jeg ikke lige helt vågen
Carsten Bo Laursen

Fra : TomCK

Dato : 12-01-04 12:52

"Gaarde" <mgaarde@grundfos.com> wrote in message
> Jeg har set på en ny Grand Vitara. Er der nogen der har noget godt/skidt
at
> sige om den.
Hej,

Jeg har tilbragt 3 år og 115.000 km i en Vitara - uden problemer. Min var en
årgang 2000, altså fra før den blev faceliftet og opgraderet udstyrsmæssigt,
men det er den nok ikke blevet ringere af. Inden dens 3-års dag fik jeg den
FDM-testet, og den gik igennem uden andre anmærkninger end begyndende tæring
af et servo-rør.

Da den aldrig har fejlet noget som helst, har jeg ingen erfaringer med, hvad
der kan gå i stykker. Jo, forresten - der knækkede et lille beslag i
motorrummet, men det er også alt. Bremseproblemer var der ingen af, og den
trækker fint tunge læs. Motoren var dengang ikke en HDi, og den havde nogen
turbotøven. Ligeledes var det ingen fornøjelse at køre med vinduet åbent, da
sidespejlene laver meget vindstøj. Ellers har jeg kun positive ting at sige
om bilen, og det eneste jeg fortryder er, at jeg solgte den. Jeg købte den
fra ny, og værditabet blev på 100.000 i runde tal. Vær forberedt på, at den
er dyr i service, men det er 4x4'ere vist generelt (har haft 3).

mvh
TomCK

Fra : Michael Schrøder

Dato : 12-01-04 17:05

"Gaarde" <mgaarde@grundfos.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skovveje og marker.
>
> Jeg har også set på en RAV4, men den er kr. 50.000 dyrere og det er endda

De 2 biler kan jo ikke lige sammenlignes...

Vitaraen er en "rigtig" offroader med spær og reduktionsgear og med ramme og
chassis.

Rav er en softroader som ikke har reduktionsgear og et simplet centerspær.

Rav'en kan godt køre offroad men den er ikke bygget til det, og kommer
hurtigt til at lugte af varm kobling (jeg har prøvet

Til gengæld er den som en personbil på asfalt, og hurtig er den også.

Af de gamle var den korte kønnest, men det synes jeg blev ændret da den nye
model kom.

Suziki har jeg ikke prøvet, men til Toyota 4WD samlingerne i offroad
terrænet ved Oksbøl lejren er der adskillige biler der engang har været en
suzuki

Så først må du afgøre hvor meget terræn du har brug for at køre i, og tro
mig hvis du allerede nu synes det er sjovt så køb ikke en RAV.

mvh Michael

Fra : Rene´

Dato : 12-01-04 23:27

En suzuki har da ikke 100% spær har den ???
Hvad med en lanrover freelander med BMW 2,5 tdi.
Den er nok i den samme prisklasse og landrover tror jeg da er bedere en
suzuki.
Der er jo også Honda som en mulighed.

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 13-01-04 21:19

Rene´ wrote:
> [...]
> Hvad med en lanrover freelander med BMW 2,5 tdi.
> Den er nok i den samme prisklasse og landrover tror jeg da er bedere

Jeg ville klart vælge LandRover evt. Range. Det er den rigtige offroader og
ikke en "wannabe".

Desuden er modellerne sejlivede og jeg tvivler stærkt på at noget bilmærke
kan holde deres biler kørende så længe som dem. Det er noget med at over 70
% af alle producerede biler fra firmaets start stadig kører!!

FOc
Range Rover 2,5 Tdi and still loving it