java-script i css
Fra : Dennis Skov

Dato : 12-01-04 11:23

Jeg har en menu, som er lavet vha. java script.

Er det muligt at lave menuen i css, så jeg ikke skal have den
samme kode på alle siderne?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-01-04 11:52

"Dennis Skov" <dennis.skov@tele2.dk> escribió en el mensaje
> Jeg har en menu, som er lavet vha. java script.
>
> Er det muligt at lave menuen i css, så jeg ikke skal have den
> samme kode på alle siderne?

øh, javascript er et scriptsprog, css er stilark der definerer en sides
udseende. CSS kan ikke erstattes af javascript og javascript ikke af CSS da
det grundlæggende er to forskellige funktioner de opfylder.

Hvis du ønsker noget inkluderet på flere sider bør du måske kigge på Server
Side Include (SSI), eller lægge dit javascript i en ekstern fil.

Under alle omstændigheder bliver vi nød til at se et eksempel på hvad du
laver for at give ordentlige og kopnkrete råd.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-01-04 12:07

"Dennis Skov" <dennis.skov@tele2.dk> skrev

> Er det muligt at lave menuen i css, så jeg ikke skal have den
> samme kode på alle siderne?

Som Lars siger - SSI
Se her, hvordan det laves:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp#ssi

Men vær opmærksom på, at det forudsætter, at din server understøtter det.
Vær også opmærksom på, at du nødvendigvis så skal have noget serversoftware
installeret på egen computer, for at kunne afprøve lokalt inden publicering:

http://www.hjemmesideskolen.dk/net/pws.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-01-04 12:16

On Mon, 12 Jan 2004 11:22:38 +0100, Dennis Skov wrote
(in article <bttshe$pmc$1@sunsite.dk>):

<http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/menus/demo.html>

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-01-04 15:11

David Blangstrup skrev:

> <http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/menus/demo.html>

Nydeligt - omend problematisk at det ikke virker i IE. Men bemærk
at det kun er visningen af menuen der er lavet med css - selve
indholdet (her fornuftigt defineret som lister) skal stadig findesi
html-koden til siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen