ZyXEL ZyAIR B-200
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 11-01-04 22:33

Hej

Jeg har en ven, som har et trådløst netværk.
Det betår af en D-Link 614+ AP, en fast PC (Windows XP Pro) med en ZyXEL
ZyAIR B-200 og en Bærbar PC (Windows XP Home) med en ZyXEL ZyAIR B-200.

Den faste PC kommer på nettet hver gang (selvom den godt kan være opo til 5
minutter om "at finde" AP ved opstart, så virker det ALTID).
Hans bærbare PC fortæller, at der er trådløse netværk tilgængelige.
Forsøger jeg så at koble mig på, siger den bare det samme igen (der er
tråsløse netværk tilgængelige).

Først troede jeg, at hans USB Netkort var defekt (det har nemlig virket på
et punkt).
Jeg tog så hans bærbare med over til mig, da jeg også har trådløst netværk.
Jeg har ligeledes en D-Link 614+ AP.
Her virkede den perfekt........Godt tog det også her ca. 3 minutter fra jeg
havde sagt connect, til at den faktisk havde forbindelse.
Mit eget Sparklan miniPCI kort kommer på med det samme, hvilket er den
oplevelse jeg har alle andre steder jeg har set trådløse netværk i brug.

Godt så tænkte jeg, hans AP må så være sat forkert op.
Jeg tog tilbage med hans bærbare og min egen.
Min egen bærbare kom på AP lige med det samme.
Hans bærbare kom aldrig på.

Jeg har så forsøgt:

- At resette D-Link 614+ AP til factory default. Ingen effekt.
- At slå "Lad windows selv styre den trådløse konfiguration" fra. Ingen
effekt.
- At skifte kanal. Ingen effekt.
- At skifte WEP (ingen, 64 eller 128 med diverse nøgler både ASCII og HEX).
Ingen effekt.

Nu er jeg ved at være tør for idéer.
Det sidste eg kan prøve er, at låne en af mine andre bekendtes USB netkort
(af et andet mærke) for at se, om den bærbare så virker bedre.

Er der ellers nogen der har prøvet noget lignende ?

Ud over det, så følger der med mit SparkLan miniPCI netkort et stykker
software med, som jeg kan bruge til at konfigurere mit netkort med, såfremt
jeg ikke lader Windows styre det selv.
Jeg kan ikke umiddelbart finde noget tilsvarende til ZyXEL. Kan I ????

Michael

--
Best Regards / Med venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Steen Kastoft Hansen

Dato : 12-01-04 07:39

On Sun, 11 Jan 2004 22:33:08 +0100, "Michael Vilhelmsen"
<Mivi@SHOULD.BE.REMOVED.Hunderupnet.dk> wrote:

> [...]
>jeg ikke lader Windows styre det selv.
>Jeg kan ikke umiddelbart finde noget tilsvarende til ZyXEL. Kan I ????

Ja, hvis du følger den vedlagte brugsanvisning til punkt og
prikke så vil du også have fået installeret et program så du kan
konfigurere adapteren udenom Windows. Jeg vil endda påstå at man
overhovedet ikke kan konfigurere kortet MED Windows.

Se også hos ZyXEL om der er kommet nyere drivere.

Steen

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 12-01-04 09:55

> [...]
> konfigurere adapteren udenom Windows. Jeg vil endda påstå at man
> overhovedet ikke kan konfigurere kortet MED Windows.

Nej, det sidste giver jeg dig ret i.

Ud over det, så må installationen af denne ZyAIR ting ikke være udført helt
korrekt, da jeg ikke har det program.
Jeg prøver at afinstallere kortet og installere det igen.....

> Se også hos ZyXEL om der er kommet nyere drivere.

Det er der ikke.
Jeg har de nyeste......

Takker

Michael

Fra : Flemming [2860]

Dato : 12-01-04 09:30

fjern sluebenet ved: "Aktiver IEEE 802.1x-godkendelse for dette
netværk".

"Michael Vilhelmsen" <Mivi@SHOULD.BE.REMOVED.Hunderupnet.dk> wrote in
message news:9kjMb.8115$QJ2.4243@news.get2net.dk...

Fra : Michael Vilhelmsen