Håndbremseproblemer på Golf III Variant Jo~
Fra : TexasFlood

Dato : 11-01-04 21:40

For at skulle inspicere om hvormeget belægning der var på bakkerne bagpå
afmonterede jeg bremsetromlen på højre baghjul.
For at få løsnet bakkerne fra tromlen prikkede jeg den lille kile gennem et
af tromlens bolthuller.
Det viste sig at der var rigelig belægning tilbage og jeg samlede herefter
igen.

Nu kan håndbremsen trækkes meget længere op end før.
Før kunne man maks løfte den ca. 5 cm og hjulene ville så være låst.
Nu kan den løftes langt op og har ikke låst hjulene.
Det virker som om skralde mekanismen til justering af bremsebakkerne ikke
rigtig fungerer.

Hvad kan der være galt ?

MVH

TF

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 21:45

> [...]
> Nu kan den løftes langt op og har ikke låst hjulene.
> Det virker som om skralde mekanismen til justering af bremsebakkerne ikke

Du skal bare have skilt bremserne af igen og så trække armen til
"skralderen" tilbage igen.

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-04 22:05

TexasFlood wrote:
> [...]
> Nu kan den løftes langt op og har ikke låst hjulene.
> Det virker som om skralde mekanismen til justering af bremsebakkerne

Tjekkede du at selvjusteringsmekanismen gik frit ?
På nogle biler, er det nødvendigt at lægge bremsebakkerne (vha
selvjusteringen) så langt ud som muligt, inden man sætter tromlen på igen.
Prøv evt. også at trække håndbremsen, og derefter træde hårdt på
bremsepedalen et par gange, det kan måske også hjælpe.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : alexbo

Dato : 12-01-04 18:57

"TexasFlood" skrev

> [...]
> af tromlens bolthuller.
> Det virker som om skralde mekanismen til justering af bremsebakkerne ikke

De to ting hænger sammen, du har ingen skralde, du har en kile der bliver
strammet med en fjeder, den fjeder har du nok ødelagt/afmonteret med
prikkeriet.

mvh
Alex Christensen