Langsomt LAN
Fra : Ian Frank Jensen

Dato : 11-01-04 21:09

Hejsa.

Jeg har fået medarbejderbredbånd via TDC, og har i dén forbindelse fået en
Efficient Networks 5781 router.

Iflg. Efficient's hjemmeside kan man sagtens køre 100 mbit på dén router -
men mit LAN kører kun 10 mbit. Internet forbindelsen er 2048/512.

Er der noget jeg kan gøre - eller skal jeg virkelig betale TDC en formue for
at omkonfigurere den? Eller har jeg misset noget, så det ikke kan lade sig
gøre at køre 100 mbit?

Pfh. tak.

Mvh.
Ian

---

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-01-04 21:26

"Ian Frank Jensen" <a@b.cd> wrote in message
> Hejsa.
>
> Jeg har fået medarbejderbredbånd via TDC, og har i dén forbindelse fået en
> Efficient Networks 5781 router.

Tillykke

> Iflg. Efficient's hjemmeside kan man sagtens køre 100 mbit på dén router -
> men mit LAN kører kun 10 mbit. Internet forbindelsen er 2048/512.

Så har du kigget forkert... Det er nok speedstream 5100 modemmet du har
kigget på.. den kan godt køre 100Mbit
Men din router: http://www.efficient.com/ebz/5781.html Står der nu altså:
4-Port 10Base-T Ethernet Hub

> [...]
for
> at omkonfigurere den? Eller har jeg misset noget, så det ikke kan lade sig

Du kan ikke bruge routerens hub til at køre 100Mbit netværk..

Så skal du købe en switch, sætte en kabel fra routeren til switchen og så
sætte computerne til switchen..
fx. http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684817900 hvis
du vil køre rigtigt hurtigt, så kan gigabit switche nu fås fra 800 kroner

Fra : Ian Frank Jensen

Dato : 12-01-04 08:41

Hej Bjarke.

> Så har du kigget forkert... Det er nok speedstream 5100 modemmet du har
> [...]

Det kan jeg da godt se.. jeg må have kigget forkert.

> [...]
> du vil køre rigtigt hurtigt, så kan gigabit switche nu fås fra 800 kroner

Herligt - jeg har en 10/100 switch liggende, så den sætter jeg til i en
fart. Mange tak for hjælpen.

Mvh.
Ian

---