Prestige 202 laver "uforklarlige" opkald t~
Fra : anders majland

Dato : 11-01-04 20:56

FUT sat til dk.edb.netvaerk da det nok er mere et netværksproblem end et
isdn problem

Problem med Zyxel Prestige 202 og zywall10 - Mit problem er
"uforklarlige" opkald til internettet.

Som test er der ikke tilsluttet andet end ovenstående 2. Med nogle
minutters mellemrum foretager prestigen et opkald til internettet. Der
kommer kun en 17/18 pakker ud og retur og forbindelsen nedlægges igen
efter timeout'en på 20 sek.

Men det "sjove" er at menu 24.3.4 Call triggering packet bare siger:
"Call-Triggering Packet is not available."

I err loggen får jeg

52 Sun Jan 11 15:32:19 2004 PINI INFO main: init completed
53 Sun Jan 11 15:32:23 2004 PP1f INFO adjtime task pause 1 day
54 Sun Jan 11 15:32:28 2004 PP06 -WARN SNMP TRAP 2: link down
55 Sun Jan 11 15:33:26 2004 PINI INFO SMT Session Begin
56 Sun Jan 11 15:35:14 2004 PP06 -WARN SNMP TRAP 3: link up
57 Sun Jan 11 15:35:15 2004 PP12 WARN netMakeChannDial: err=-3000
rn_p=32e5a0
58 Sun Jan 11 15:36:26 2004 PP12 WARN Last errorlog repeat 3 Times
61 Sun Jan 11 15:38:09 2004 PP06 -WARN SNMP TRAP 2: link down
62 Sun Jan 11 15:41:54 2004 PP06 -WARN SNMP TRAP 3: link up

Nogen gode ideer til hvad der får den til at ringe op eller hvad jeg
skal kigge efter ?

Hvis jeg tilslutter resten af netværket igen registeres en "Call
triggering packet" korrekt

Anders Majland

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-01-04 22:41

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> crashed
Echelon writing news:btsa9c$k48$1@sunsite.dk:

> Nogen gode ideer til hvad der får den til at ringe op eller hvad jeg
> skal kigge efter ?

Mit gæt er SNMP er aktiveret i routeren og ved opdatering af dette får den
Prestigen til at kalde op.

Hvis du ikke anvender SNMP, så disable det i Zywallen/Prestigen (kunne ikke
lige se hvilken enhed du talte om) eller skal du vidst igang med gennemgang
af din SNMP opsætning så den ikke trigger opkald på WAN siden.

--
Bjarke Andersen

Fra : anders majland

Dato : 12-01-04 12:47

> Mit gæt er SNMP er aktiveret i routeren og ved opdatering af dette
> får den Prestigen til at kalde op.

I zywall 10 under Logs, Log Settings er der ikke tastet nogen mail
server ind.

I begge står

Menu 22 - SNMP Configuration

SNMP:
Get Community= public
Set Community= public
Trusted Host= 0.0.0.0
Trap:
Community= public
Destination= 0.0.0.0

Fra : anders majland

Dato : 12-01-04 17:57

Så er jeg blevet lidt klogere ...

Zywall'en var sat op til at bruge presigen som DNS server. Så den har så
lavet en foresprøgsel til prestigen der så har fået den til at ringe op.

Nu har jeg så sat Primary DNS Server til at pege direkte på en DNS ude i
byen. Zywall'en laber stadig en DNS forespørgsel med få minutters
mellemrum men nu går den jo direkte og prestigen logger "trigger pakken"

Men hvordan forhindrer jeg Zywall'en i at lave de foresprøgsler i utide
?